sae, falsk sae, flying fox, falsk flying fox = forvirra

Jg har 3 stk av disse, som jeg legger ved bilde av. Har alltid trodd de var ekte siamesere fordi den svarte stripen går gjennom hale finnen og de har ett sett med barter. Men nå som de begynner å bli store ca. 8 cm kan jeg jo se at det kanskje er en gul stripe over det svarte og da begynte forvirringen. Egentlig burde det spille liten rolle, men jeg har de sammen med discus og vil ikke ha noen som, blir fryktelig hissig oppi der. Har lest at falsk sae, flying fox og falsk flying fox er hissige.

Legger ved en link til en side som sier noe om forskjeller:

Og så linker jeg til kunnskapsbasene her om de jeg har funnet:

Og da håper jeg ved hjelp av mine bilder at dere flinke mennesker der ute tar en kvalifisert gjett og sier meg hva mine er?

siden de har en rett svart stripe gjennom halefinnen, og ETT sett med barter er d nok den "ekte" SAE.
Ingen grunn til bekymring. Dette er ekte SAE, ingen tvil! Forresten kan også store SAE bli litt grinete med alderen.
Dyrehagen
Ingen grunn til bekymring. Dette er ekte SAE, ingen tvil! Forresten kan også store SAE bli litt grinete med alderen.

SAEen som gikk i diskuskaret mitt, mistet fort arbeidsmoralen... De sluttet å spise alger og gikk over til å plyndre diskusfor istede. Så personlig vil jeg aldri ha SAE igjen.
har SAE her og.. og jeg har aldri opplevd maken til latskap!! den har ikke rørt en eneste alge!
Det ser ut som det er SAE du har ja, at stripa ender i en spiss i halefinnen, et sett med barter, og at finnene ikke har farge men er gjennomsiktige er letteste måten å se det på. Nå ser jo dine veldig gul ut, men regner med det er pga. du tar bildet med feil innstilling for hvitbalanse, slik at alt ser gult ut.

Mine er enda unge og gomler alger fremdeles, men annen mat er også interessant nå
SAE er da noen sjarmerende, smellfeite latsabber, ikke sant Mine henger som gale ved glasset når det begynner å nærme seg mattid, bedre stim-egenskaper enn dette har jeg ikke sett hos sultne fisk

Mine er i alle fall fullvoskne (i alle rettninger), og snille som dagen er lang.
Mine sae'r er noen sjarmerende troll. De beiter jo litt på alger fremdeles men er først i matkøen og ellers krangler de seg i mellom.. Leker sisten ser det ut som. Og allerhelst ligger de og dormer på ett blad eller rett på bunn. Late ja, er det deres feil? Nei.

Var bare bekymret dersom de var noe annet agressivt plutselig og over natten ville spise opp vel discusene hehe. Alt man skal bekymre seg for....

Flertallet sier jo at de er sae og nå skal jeg fortelle dem at de er det hehe
Jeg har ikke denne erfaringen med SAE. Mine har aldri vært late. Se tråden "Min fantastiske siameser" under andre fisker. Den har vært en fantastisk hjelp mot algeinvasjonen min. Men aggressiv var den. Jeg overtok akkurat den siameseren fordi den gjorde det ganske ulevelig i akvariet til venninna mi. Dessverre avgikk min store siameser med døden for 2 uker siden. Jeg skulle flytte den over i det største akvariet mitt, og i tilvenningstiden stod den i et litermål. SAE er vanvittige til å hoppe ut av akvarier og det meste annet, og med denne erfaringen, la jeg lokk over litermålet, og så en kopp oppå lokket igjen. Men, den gang ei. Det var ikke tilstrekkelig. Plutselig begynte bikkja å gjø på stua. Og da jeg sjekka hva det var, var det nettopp det jeg fryktet. Siameseren lå på gulvet, og bikkja hadde tygd på den. Den var fortsatt i live, men den greide seg dessverre ikke.
De små siameserne mine er også noen arbeidsjern. Jeg har aldri sett en lat siameser Men så forer jeg heller ikke fiskene mine med diskusfor
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap