Er dette en rød zebra?

Ser ut som en hann i mine øyne.
Beklager dårlig bilde.
har du mulighet til et litt bedre bilde? jeg ble litt skeptisk når jeg så de stripene på den.. det er hann av en art ja.. ligner veldig på rød zebra i både kroppsform og fargen ellers.

Ja, jeg tipper det er en rød zebra hann! .-P
Tviler litt på at dette er en RZ han

Forsøk å ta ett skarpere bilde, der fisken kommer godt frem, så er det lettere å kunne finne ut av hva det er. Ofte er det kun små detaljer som skiller ulike arter
Er 99% sikker på at det er en rød zebra han, men det hadde jo ikke skadet med noen flere bilder
Inaktiv bruker
Laffzi
Ser ut som en hann i mine øyne. Beklager dårlig bilde.

desverre, det der er ikkje en rød zebra hann. forstår ikkje helt kvifor ingen har bekreftet dette før. men kan godt legge inn bilder her i morga av mine røde zebra hanner, har både blåe og lys oransje. Helt kva dette er det vet eg ikkje. vill gjetting er en afra, men er langt frå helt sikker.
Afra er det nesten helt sikkert ikke. Fisken jeg har er for det første mer en 10cm og har i tillegg tynnere og flere vertikale striper på siden. Afra'en har en mye mer blålig farge en fisken min. Den er mer lyseblå / lilla.
Kan det dreie seg om en hybrid dette? Har liksom en del kjennetegn fra flere fisker

Den jeg syntes det ligner mest på er Maylandia phaeos
Den har helt samme farge og mønster som min RZ han. Og ja det er RZ jeg har! Syns ikke den lignet så mye i fasong, men det kan jo være at din er litt feit kanskje
Mulighet for å legge ut bilder av din RZ??
Jeg kan i alle fall legge ut bildet av en av hannene jeg hadde
Inaktiv bruker
det er i alle fall noe som ikkje stemmer med hodet på din, dersom det er en rød sebra hann... her kommer bilder av min ene RZ hann som er blå i alle fall. llegger også ved bilde av en afra, da du kan sjå at hodeformen stemmer mye bedre med denne. stripene og, men mine har mye lysere striper enn det som kommer fram på bildene.

bilde 3 er den blå hannen, bilde 1 er en oransj hann.
beklager kvaliteten på bildene, (håper på nytt kamera i julegave)
Tar opp en gammel post da det har muligens har kommet nye kort på bordet.. 1 spørsmål: Er de orange RZ hunner eller begge kjønn?? For har fått mye yngel i akvariet som jeg faktisk ikke helt vet hvem er sine. De har stripene til fisken som er avbildet i starten av post, men ikke helt lik fargemessig dersom de skal bli orange også.. Skal legge ut bilder av de senere i dag, er på farten!
Her er noen bilder av yngelen. Vet ikke helt hvilke type det er.. Kan det være RZ sine?? Det er kommet med noen Golden yngel på enkelte bilder.
Beklager dårlige bilder, tatt med mobilkamera!
jeg kan ikke gi deg noe svar, men du kan jo se gjennom denne listen på de fiskene du har i karret. Det pleier å være bilder av "juveniles" på de forskjellige profilene. Denne sien har hvertfall vert til stor hjelp for meg
Takk for fin side, kan være grei å ha! I dette tilfellet ble jeg ikke noe klokere. Er fremdeles svært usikker på hvilke yngel det er..
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap