Hva slags fisk er denne vakre skapningen?

Hun i butikken hadde fått opplyst at det var kyssegurami, men det er det vel slett ikke?
Jeg mener 99% at det er en ciklide.. men hvilken?
Den som kalles "elfenben" på norsk?

De har ynglet i butikken, og hannen flyttet masse på grusen og lagde en grop ved lek.
MC Darup
Jeg mener 99% at det er en ciklide.. men hvilken? Den som kalles "elfenben" på norsk?

Tror nok det er helt riktig;)
Det er iallefall ikke en kyssegurami! Den er vi enige om

Huff.
Nå har jeg lest om den, og det virker ikke helt som om jeg har plass til de.
Har utrolig lyst på de da!!

240 liter sammen med palettpar, et pelvicachromis sp blue fin par og litt annnet... bla et scalarepar.

Neppe aktuelt... *sukk*

Men jeg kan kanskje flytte blue fin paret... *tenke*

Hjelp!
Dersom jeg husker riktig er dette en type fisk som formerer seg veeeldig raskt/ofte. Det må man jo også ta med i betraktning. Synd man ikke bare kan kjøpe etter utseende.

Ja, jeg leste dette i fiskebasen.

Det eneste problemet med det er jo at de "alltid" vil være i lek, dvs på sitt mest aggresive.
Og dette paret jeg vil kjøpe er jo et lekspar, og sikkert ganske ivrige siden de har fått yngel i et butikk-kar uten at noe var tilrettelagt.
De yngler ja. Jeg fikk mine i hus og det var egg i karet etter tre dager.

De trenger bare en hule de så er det i gang.

Pene fisk, men HISSIG!

Mine går alene i en 160L og jeg våger ikke ha noe annet oppi. Hannen jaget til slutt damen så mye at jeg måtte ta henne ut også. Mulig dette er på grunn av mangel på annen fisk å jage...

Det eneste jeg syns var litt rart er at damen var like hvit som hannen. Min frue har oransje flekker (lik de som oscar har) på sidene. Disse varierer i styrke men de er tydelige.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap