Er disse 2 ett par..?

Jeg lurer på om disse 2 er ett par.....eller er det 2 forskjellige arter...
Klarer ikke å se at det er fisk engang, for bildet er så lite.
hehh.....skal se om jeg finner igjen orginalbildet
Her kommer det 3 bilder som viser de 2 fiskene
Her kommer det 3 bilder som viser de 2 fiskene
Ingen som kan hjelpe meg her da.....hmhhhh....det er jo synd....
Bor ute på en holme, og skal til byen i morgen. Tengte å kjøpe med meg en ny fisk hvis de ikke var i par. For meg er det ikke bare bare å komme seg til byen. Var igrunn ikke noe annet
Veldig vanskelig å si, bare ut i fra de bildene. To bilder av en enslig fisk og et bilde med tre fisker, gir ikke mye informasjon. Det enkleste er vel for deg å se sjøl...

Svømmer disse mye sammen, viser de seg for hverandre, forandrer fargene dems seg...? Har de funnet en plass i akvariet som er "deres"?

Hvis du leser litt på nett om fiskene så finner du sikkert en del info om hvordan du gjenkjenner par. Men tror de spørsmålene mine er et godt utgangspunkt for deg å vurdere etter.
Det er den grå og den blå.....den gule er bare en linselus som dukket opp akkurat når jeg tok bildet.
jeg vet den blå er denne her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1770.
De har ikke helt funnet sammen som de andre ciklidene jeg har i akvariumet. dog de henger ofte sammen og svirrer rundt.
Synes ikke den gule (hoa?) ligner på blå mbuna i det hele tatt jeg. Den har jo ikke "nebbet". Hoene er vel som oftest mer flekkete også? Ifarge/tegning ligner den på en joanjohnsonae, men munnen stemmer ikke helt her heller.
takk......stusser også over "nebbet", ser for meg ut til å være 2 forskjellige raser. I og med at det var så lite ciklider i butikken nå så kjøpte jeg meg en L-199håper jeg får den til å trives....
Det er ikke et par. Det ene er en Labeotropheus trewavasae og det andre en melanochromis johanjonsonae( noe sånt iallefall)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap