Hvilken fisk (malle?) er dette?

Etter 30 år fravær fra akvarie så har jeg endelig gått til anskaffelse av et nytt, kjøpte med et Juwel Rio 400.
Så kom kona hjem med to maller som vi ikke vet hva er.
Jeg tror selv det muligens er Afrikansk glassmalle.
Er der noen som kan hjelpe med identifikasjon av de?
Håper bildene er gode nok.

Ellers må jeg si at jeg har funnet mye hjelp her i forumet.
Takk til alle dere som tar dere tid til å svare.

Mvh

Gabba
haimalle
dette tror jeg er en pangasius hypophthalmus.Haimalle. Sjekk fiskebasen, ikke akkurat noe for selskapsakvariet.
Tror ikke detter er noen haimalle. Sjekk finnene, er helt ulik den på bildet i basen. Det er nok, som Gabba sier, en glassmalle
haimalle
Finnene er prikk like de mine haimaller har. Er ganske sikker på at dette er en haimalle
Tusen takk
Tusen takk for svar, har kikket litt rundt på bilde arkiv forskjellige plasser og mener at det må være som Gry sier Afrikansk glassmale.

Mvh

Gabba
Hei.

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er en Afrikansk glassmalle,men en art i u.familien pangasius.

E
Erlend D Bertelsen
Hei. Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er en Afrikansk glassmalle,men en art i u.familien pangasius. E

Helt enig... Det ser absolutt ut som en pangasius.
Jeg synes absolutt det ser ut til å være en haimalle av noe slag (pangasius).

Den overnevnte glassmallen mener jeg å huske har vannrette striper på halefinnen, noe jeg ikke kan se på mallen din. Jeg synes kroppsformen også passer bedre til en haimalle enn en glassmalle. Kanskje denne ligner på malla di: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=14993
Malle
Vel jeg blir mer sikker på at det er en fra f. pangasius, etter alle disse fine innleggene, det som gjorde meg usikker var at ryggfinnen er avrundet og ikke spiss slik jeg ser på bilder av pangasius.

Det som dessverre ikke kommer frem på bildet er to vannrette blå striper.

men tusen takk alle som har svart, kommer nok fler spørsmål fra denne kanten

Mvh

Gabba
Den er helt lik min pangasius hypophthalmus.
Haimalle
Tusen takk alle sammen for informasjonen.
Har nå byttet inn mine haimaller slik at jeg ikke skal få de store overraskelsen fra den siden

Geir A.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap