vaktmesterfisk problem

jeg fikk en fisk som han jeg kjøpte den av bare kalte den vaktmesteren... noen som kjenner igjen denne fisken
Umidelbart slår det meg at du har fått en kinesisk algespiser. Om så er tilfelle, ja så har du faktisk et problem med vaktmesteren din. Det er ikke en spesielt hyggelig fisk å ha i akvariet. Den kan gå til angrep på annen fisk og eterlate store sår.
der den var før gikk den sammen med masse guppyer, og ingen av de ble skadet hvertfall, muligens bare fordi den er 5-7 centimeter enda!!
Helt klart kinesisk algespiser. Du bør lese informasjonen om den her i fiskebasen

Den kan bli ganske fæl og hissig når den vokser til.
ok, vi for se når den blir større, en ting er hvertfall sikkert, hvis den spiser/dreper noen av de andre får den dødsdom!!!
Litt OT: jeg leste om fisken i fiskebasen. Det står at den blir 20 cm, men at minste akvariestørrelse er 60 liter? Hvordan i alle dager kan en 20 cm fisk ha det bra i 60 liter?
Emil Alm-Hansen
jeg fikk en fisk som han jeg kjøpte den av bare kalte den vaktmesteren... noen som kjenner igjen denne fisken

Kinesisk algespiser ja, ingen tvil om det. Den der burde få dødsdomen før den rekk å ta rotta på noko som helst...Det er 99,9% sikkert at den vert morderisk med tida. Mi anbefaling er anten å kvitte seg med han eller å gje han til nokon som gjerne vil ha slike. Skjønar ikkje kvifor desse i det heile finnest i handelen?

Dyrehagen
Litt OT: jeg leste om fisken i fiskebasen. Det står at den blir 20 cm, men at minste akvariestørrelse er 60 liter? Hvordan i alle dager kan en 20 cm fisk ha det bra i 60 liter?

Må vera ein feil ein stad...? Ikkje umogeleg at ein stor fisk kan gå i lite kar; kjem an på aktivitetsnivået. Veit at nokon artar av snikekuler ikkje treng store plassen i forhald til storleiken. Trudde at den kinesiske algespisaren var ein aktiv krabat og at den hadde omlag same krav til kar som SAE...?
er akvariet får lite til den fisken når det er: 60cm bredt, 30 cm høyt og 30cm dypt??
I lengden vil det bli det ja.

Nå vet jeg ikke hvor stor den fisken er nå, men den trenger nok langt større plass etterhvert.
Det er svært delte erfaringer om kinesisk algesiser, mange har gode erfaringer og noen dårlige. Du burde se åssen din fisk forholder seg i karet, ikke nødvendig å drepe den med engang. Og visst ikke du vil ha den så legg den ut på kjøp/salg annonsen gratis.
Da vi kjøpte vår Kinesiske algespiser fikk vi vite at den KUNNE bli hissig, og at den da helst tok de med store flater, som feks Scalare, Discus. Vi har en, og det er egentlig en artig liten en, så om den blir så når den blir større får vi omplassere den.
Morsomt at du kaller fisken "vaktmesterfisk". I hjemmelandet kaller vi nemlig sånne sugefisker/maller for janitor fish.

Har hørt at den fisken blir ganske hissig når den blir stor. Går til angrep på andre fisker og suge livet ut av dem..
Helt klart en Kinesisk Algespiser:
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap