Er disse tre Siamesisk algespiser?

Jeg kjøpte brukt akvarie med disse tre fiskene, men er i tvil om de er virkelig siamesiske algespisere, eller den andre typen jeg ikke husker hva heter.
vil si det ja.

Kan ikke være helt sikker, men hvis den svarte stripen går helt ut på finnen så er det nok en SAE.
Ja, det ville jeg absolutt si de er... fine er de óg.....
:)
Takk for svar, ja det sorte går helt ut til halen, så da er de siamesiske algespisere. Må se om jeg får tak i flere fisker da, forsto at de er stimfisk.
Mange burde jeg ha? Har tre nå.
5 + tenker jeg, men du må huske at du skal ha plass til de når de vokser seg større også. Hvor stort er karet du har tenkt å ha de i?

Det kommer vel an på hvor stort karr du har det Men 5-6 stykker kan være fint om det er i det akvariumet vi ser i avataren din......
Tre er også helt greit, syns nå jeg da, som bare har to...he,he
150 liter
De bor i 150 liter, er de lykkelig som 3? jeg har forstått det sånn at de er noen år gamle. Tror de er ca 10 cm lange jeg.
Dette er SAE, uten tvil! Men om det er SAE eller falsk SAE, da jeg jeg på litt tynnere is...

Jeg begriper fortsatt ikke hvordan folk kan greie å ta feil av Flying Fox og SAE Jeg synes ikke de ligner mye på hverandre, annet enn delvis formen, samt den sorte stripa. De har jo ikke en gang samme farge! Men kunsten er jo å vite hva som er hva

PS: Dette er ikke ment som angrep på de som lurer på dette, men heller dyrebutikkene som ikke vet hva de selger. Jeg har nesten oftere dumpet borti butikker som har solgt feil en eller annen gang, enn butikker som ikke har det. Måtte påpeke det i en dyrebutikk, seinest forrige uke. Når jeg viser dem forskjellen, ser de jo klart forskjell, de også

PPS! Grunnen til at jeg vet dette, er at jeg også har fått feil en gang. 3 ekle FF svømmer rundt hos meg, og jeg begriper ikke for mitt bare liv at jeg ikke så forskjellen den gangen. Eller, jeg så faktisk forskjellen, og tenkte at dette var veldig rare SAE, men at dette visste dyrebutikken bedre enn meg...
Hva
er den store forskjellen på FF og SAE?
Synes de ser like ut på bildene.
bemyself
De bor i 150 liter, er de lykkelig som 3? jeg har forstått det sånn at de er noen år gamle. Tror de er ca 10 cm lange jeg.

Da er de nok bra sammensveiset disse tre, kan jeg tenke meg.... Du får selv vurdere om du vil ha flere viltre svinsere i akvariet, men jeg syns 150 liter lokker på noen flere siamesere...

bemyself
er den store forskjellen på FF og SAE? Synes de ser like ut på bildene.

Hvilke bilder?

Her er linken til FF [URL= http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6555[/URL]

Her til Siameseren http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6381
Bildene til bemyself er av C. siamensis.

Dette er FF.... Ligner fint lite på SAE.
[External Image]

Jeg ville hatt de tre, og heller kjøpt nye når "gamlegutta" blir borte
Håvard Støre Andresen
Bildene til bemyself er av C. siamensis. Dette er FF.... Ligner fint lite på SAE. [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/epalzeorhynchos_kalopterus_02.jpg?n=32156A51-1143-D3FC-[/IMG]

Det der er FF? Ser ikke store forskjellene jeg i hvertfall. Var lenge i tvil på de 5 jeg har gående her, men det er vist SAE.

Det jeg ikke skjønner, er det at på FF så stopper stripen FØR halefinnen, mens på SAE så går stripen helt ut. På flere bilder, blant annet på dette, så ser det da vitterlig ut som stripen går helt ut, på FF...

Hjelper dette?
De er litt bleke i fargene. De hadde egentlig natt, så jeg var nødt til å slå på lyset, og da er de alltid veldig bleke. De ekle, fete FF-ene mine!
TAKK!
NÅ ser jeg forskjell, mine er aldri bleke!
Da skal gamleguttene få leve alene, kanskje de ikke takler om jeg kjøper tre unge. Så så jeg at de burde ha 160 liter, jeg har 150 liter til dem.
(Akvariet på avataren er bare 67 liter, det var mitt første kar, nå har jeg 112 liter og 150 liter i tillegg)
Jeg ble kjempe glad for at det var ekte SAE.
Men de hadde fått leve likevel så klart
Men siden de bor i et møkkete kar, det var så skittent da vi fikk det at vi nesten fisket opp fiskene i blinde for transport. Glassveggene var grodd igjen. Og det tar tid å få det skikkelig rent. Da er det jo bra å vite at disse tre gjør så godt de kan sammen med Ancistrusene nedi der.
Carrera
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Bildene til bemyself er av C. siamensis. Dette er FF.... Ligner fint lite på SAE. [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/epalzeorhynchos_kalopterus_02.jpg?n=32156A51-1143-D3FC-[/IMG]

Det der er FF? Ser ikke store forskjellene jeg i hvertfall. Var lenge i tvil på de 5 jeg har gående her, men det er vist SAE.

Det jeg ikke skjønner, er det at på FF så stopper stripen FØR halefinnen, mens på SAE så går stripen helt ut. På flere bilder, blant annet på dette, så ser det da vitterlig ut som stripen går helt ut, på FF...

For å gjøre det enda mer innviklet, he,he.
Ja, stripen går helt ut på FF og SAE - Crossocheilus siamensis og i tillegg også på FSAE - Crossocheilus langei. Det er på denne; Crossocheilus oblongus, at stripen ikke går helt ut. Se link her:

Men stripen på FF ender ikke i en spiss som på de to andre....!
Hanne Jensen
Det kommer vel an på hvor stort karr du har det ;-) Men 5-6 stykker kan være fint om det er i det akvariumet vi ser i avataren din...... Tre er også helt greit, syns nå jeg da, [B]som bare har to[/B]...he,he

Det viser seg nå at de jeg har er Torpedo algespisere; Crossocheilus langei (FSAE falsk siamesisk alge-eter).
Det ser jeg på den mørke flekken de har på buken mellom anus og analfinnen samt at skjellene ikke er kantet med sort annet enn helt på toppen av ryggen. Se på det venstre bildet på den siden jeg linker til nederst så ser dere nøyaktig hvordan mine fisker ser ut.
Jeg liker mine fisker veldig godt, men nå MÅ jeg på siameserjakt...!

Hanne Jensen
[QUOTE=Hanne Jensen] Det kommer vel an på hvor stort karr du har det ;-) Men 5-6 stykker kan være fint om det er i det akvariumet vi ser i avataren din...... Tre er også helt greit, syns nå jeg da, [B]som bare har to[/B]...he,he

Det viser seg nå at de jeg har er Torpedo algespisere; Crossocheilus langei (FSAE falsk siamesisk alge-eter).
Det ser jeg på den mørke flekken de har på buken mellom anus og analfinnen samt at skjellene ikke er kantet med sort annet enn helt på toppen av ryggen. Se på det venstre bildet på den siden jeg linker til nederst så ser dere nøyaktig hvordan mine fisker ser ut.

Mine har også sorte flekker på buken. Da er de ikke ekte?
De har spiss stripe ut til finnene.
De har en spiss finne på ryggen og 3 par på buken. halen går i en V.
De har to barter på overleppen, siden de spiser nå, klarer jeg ikke se om de har et sett på underkjeven. Men tror det er bare to barter. Den sorte stripen er kanskje ikke skjellete... Er kjempe i tvil nå om det er den flying fox eller ikke, hehe.
bemyself
[QUOTE=Hanne Jensen][QUOTE=Hanne Jensen] Det kommer vel an på hvor stort karr du har det ;-) Men 5-6 stykker kan være fint om det er i det akvariumet vi ser i avataren din...... Tre er også helt greit, syns nå jeg da, [B]som bare har to[/B]...he,he

Mine har også sorte flekker på buken. Da er de ikke ekte?
De har spiss stripe ut til finnene.
De har en spiss finne på ryggen og 3 par på buken. halen går i en V.
De har to barter på overleppen, siden de spiser nå, klarer jeg ikke se om de har et sett på underkjeven. Men tror det er bare to barter. Den sorte stripen er kanskje ikke skjellete... Er kjempe i tvil nå om det er den flying fox eller ikke, hehe.

Nei! Flying fox er det garantert ikke. Muligens Crossocheilus langei slik som mine som jeg har trodd er Crossocheilus siamensis til nå. Litt dumt vi ikke har bilder av samtlige Crossocheilus fra undersiden..... Muligens lite spennende bilder.....Men nyttige her
Dyrehagen
Hjelper dette? De er litt bleke i fargene. De hadde egentlig natt, så jeg var nødt til å slå på lyset, og da er de alltid veldig bleke. De ekle, fete FF-ene mine!

Jeg tror dine ikke er FF, men derimot denne:

"False siamensis", Epalzeorhynchus sp. or Garra taeniata

Tilfeldig bekjentskap
© heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap