Hvilken ancistrus?

Inaktiv bruker
Kjøpte den i dag. Har sett i basen men finner den ikke, derfor trenger jeg deres hjelp!

Det er ikke en ancistrus. Bildet var veldig mørkt, men tipper at det er en Panacue maccus L-104
Tror jeg ville gått ned ett nummer jeg, til L103
Eller kan det være en 204?
Du får prøve å ta et bilde i litt mer lys, så får du sikkert riktig svar av en eller annen :0)
Har tilført mere lys til bildet. L-204 er det ikke, L-103 er ganske sjelden på listene. Har ikke sett den på en god stund hverken fra Imazo eller Glaser i Tyskland. L-104 er betydelig rimeligere i pris, hva kostet denne. Holder fortsatt en knapp på L-104

Ups, nå hadde jeg vel i utgangspunktet ikke lov til å kopiere det bildet.
Ups, nå tror jeg du har rett *ler* Hjalp med litt lys ja. Jeg glemmer at jeg har photoshop (men det ville selvfølgelig aldri falle meg inn å kopiere et bilde slik helt uten lov... *mobber*
Inaktiv bruker
L-103 er vel ikke spesielt sjeldne.
Ikke dyre heller for den saks skyld.

Har både L-103 og L-104 gående her.

Kan iofs ligne mest på en L-104 på det bildet.
Hadde vært greit med ett bedre bilde og størrelse på fisken.

/jan

Får vel smekkpå fingeren nå Geir bor 300 meter borti gata, best og sjekke at døra er låst.

Sjelden er den vel ikke(L103), men har som sagt ikke sett de på listene på en stund, og siden den var kjøpt i dag så?
En fisk som bestilles og selges av en butikk har alltid et navn. På maller er det ofte både latinsk artsnavn og L-nummer. Navnet kan selvfølgelig være feil, men det er et bra sted å begynne.

Det hender selvfølgelig at det kommer blindpassasjerer til butikkene, men det er unntaksvis.

Det er noe mer interessant å diskutere identifisering når vi vet listenavnet og hvilken grossist fisken kommer fra.
L-204 har vel en ganske lett gjennkjennelig hale (om de flotte lange finnespissene ikke er spist vekk). Halen er en av de tingene som gjør L-204 så pen

Hvordan ser halefinnen på din malle ut, Torjus?
Inaktiv bruker
Så nå at jeg hadde lagt ut bilde nr.1 feil!

Kostet 399, men var jo 60% salg på tropehagen zoo
[External Image]
Hørtes dyrt ut selv med 60%.
Inaktiv bruker
Tror det kan være en 104.. Mona, har enda ikke sett på den orntlig da den bare ligger under treroten og gjemmer seg..
Denne har, om jeg ikke husker feil, vært i karet ganske lenge her hos Tropehagen. Men jeg er enig i at prisen var småuggen :p Men det er ikke noe nytt fenomen når det gjelder maller her på Sortland... Hadde nok hatt mye mer maller, om de ikke kostet så gæærnt mye som de har gjort her

Da vet jeg forresten hvem Torjus er, også
Inaktiv bruker
Det er sant.. Er nokså stive priser. (Derfor det er bra med salg) ^^
Skulle ha et par av de andre mallene de hadde, men denne var den eneste som var igjen.
Inaktiv bruker
Var i butikken i dag, og det sto enda på glasset: "L075", men dette kan umulig stemme, da min ikke har tegn til prikker! Jaja ^^
075 er det absolutt ikke.. tror det er maccus jeg.
selv om den ligner meget, kan den vel umulig være en l103 viss den er så dyr?
jeg kjøpte mine L103 her i Stavanger for 98 kroner på dyrego
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap