En liten malle..

Siden jeg er mer eller mindre grønn på akvarium, har jeg dessverre lett for å tro på det som blir sagt på butikken.
Jeg dro til butikken for å kjøpe en liten malle til akvariet mitt, som ikke skulle være så stor. Selgeren fant fram til noe HAN kalte en ancistrus, og sa at denne ikke blir større enn ca.6-8 cm.
I ettertid har jeg faktisk kjøpt en ancistrus, og her var det stor forskjell. De ligner jo ikke på hverandre i det hele tatt..

Håper noen kjenner til denne krabaten og kan fortelle meg hva han er.
I tillegg til bildene kan jeg si at han er fullstendig hyperaktiv 24 timer i døgnet, kjempegla i agurk, og den fine egenskapen at han snur på steinene for å få tak i algene på undersiden..
Kampfisken
Siden jeg er mer eller mindre grønn på akvarium, har jeg dessverre lett for å tro på det som blir sagt på butikken. Jeg dro til butikken for å kjøpe en liten malle til akvariet mitt, som ikke skulle være så stor[B]. Selgeren fant fram til noe HAN kalte en ancistrus, og sa at denne ikke blir større enn ca.6-8 cm.[/B] I ettertid har jeg faktisk kjøpt en ancistrus, og her var det stor forskjell. De ligner jo ikke på hverandre i det hele tatt.. Håper noen kjenner til denne krabaten og kan fortelle meg hva han er. I tillegg til bildene kan jeg si at han er fullstendig hyperaktiv 24 timer i døgnet, kjempegla i agurk, og den fine egenskapen at han snur på steinene for å få tak i algene på undersiden..

Hvis det han mente Ancistrus (oppdrettsvariant), så kan faktisk den bli 16cm ! :P
Men den der ligna ikke på en Ancistrus (oppdrettsvariant)!

Den der var jo nydelig!!! Og det samme er Ancistrus
Nei, pitbullplecoen er ingen ancistrus. Men det er ikke første gang i historien at en dyrebutikk tar feil når det gjelder arter. Jeg får feil art nesten halvparten av gangene jeg kjøper fisk i de lokale dyrebutikkene. Eller, jeg gjorde det før. Nå kjøper jeg stort sett fisk jeg kjenner godt, så da kan de ikke gi meg feil. Pitbullplecoen er en artig liten krabat, ja Ikke blir den stor heller. Under 6 cm. Den kan også grave seg ned i sanden dersom den blir skremt, så det forundrer meg ikke at den snur på steiner. Jeg har to selv Det er visst i vinden med pitbullpleco for tiden, for nå dukker de opp i den ene butikken etter den andre. Også en av de lokale butikkene her har tatt inn nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap