malawi

en sort malawi-cichlide med hvite prikker når den er liten. prikkene går over i tverrstriper når den blir stor. noen som vet hva denne fisken heter?har tenkt å anskaffe meg noen sånne, går disse overens med lombardoi?
Dette høres ut som en tropheus art og ikke malawi.
kjartan ree
en sort malawi-cichlide med hvite prikker når den er liten. prikkene går over i tverrstriper når den blir stor. noen som vet hva denne fisken heter?har tenkt å anskaffe meg noen sånne, går disse overens med lombardoi?

Det er ikke Tanganyika du tenker på nå? Tropheus duboisi? Du hadde hvertfall beskrevet denne godt Jeg har ikke hørt om noen malawi som er sånn som du beskriver, men det er godt mulig jeg tar feil
Jo, det kan se ut som du har rett.
Jeg så de i en dyrebutikk, og de hadde dei i lag med malawier.
Det kan jo godt være at de i butikken har feilinformert meg
Kjartan Ree
Jo, det kan se ut som du har rett. Jeg så de i en dyrebutikk, og de hadde dei i lag med malawier. Det kan jo godt være at de i butikken har feilinformert meg :)

Ja da har de nok gjort det. Og det er veldig feil å blande Malawi og Tanganyika fisk i samme kar. De har forskjellige behov, og er svært forskjellige i oppførsel. Og da særlig Tropheusene som kan være svært agressive og territorielle.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap