Hvilken malawi er dette?

Inaktiv bruker
hei du
lenge siden eg har snakket med deg nå.

eg og har to slike.
selger eg kjøpte dei av, kalla dei mphanga. tydeligvis eit kalle navn.

har ikkje lykkes i å finne desse noen plass enda...
Cynotilapia Afra
Malawi er best

Hej Tomas det var länge sedan du skickade detta!
Men fisken du har skickat in är ganska ung dvs en ungfisk men det är troligen en Cynotilapia Afra.Men den exakta lokaliteten på den är svårt att fast ställa när man inte ser fisken.

Inaktiv bruker
ikkje noen som klarer og løse denne? eg og vil gjerne vite kva fisk eg har! når den er ca 7 cm blir den mørkere i fargen, men har fremdeles samme mønster. hoa er veldg mye mindre enn hannen og har fremdels desse lyse fargene.

gjetter det ikkje er afta. har ein del av dei, denne er lik i fasong, men absolutt ikkje i fargene
Det finns många
Cactus queen
ikkje noen som klarer og løse denne? eg og vil gjerne vite kva fisk eg har! :) når den er ca 7 cm blir den mørkere i fargen, men har fremdeles samme mønster. hoa er veldg mye mindre enn hannen og har fremdels desse lyse fargene. gjetter det ikkje er afta. har ein del av dei, denne er lik i fasong, men absolutt ikkje i fargene

Hejsan

Det är en helt omöjlig uppgift utan att se foto .sorry
Det finns så otroligt många Malawi ciklider som ser ut så .
Men kan du skicka ett foto så kan man ju prova men även det är svårt när det gäller malawi för det finns som sagt massor av olika varianter.
Ett litet sträck mindre så är det de från en annan del av sjön.
Det är ett av problem vi som gillar Malawi har är att butikerna märker fisken dåligt dvs att de skriver tex Cynotilapia Afra och inte mera så vi vet igentligen inte exakt hur den ser ut som vuxen... om det är en ungfisk som sälgs.

Men hade de skrivit Cynotilapia afra, Cobwe så vet vi att den har mellan blå bottenfärg med mörkare blå ränder och att övre delen på huvudet är gult samt att den är gult på övre delen av ryggen.
För så ser de ut i just i Cobwe .

Ta och sök på Cynotilapia afra här på forumet så ser du en annan variant av
afra.

Den som visas vet vi inte var den kommer från mer än malawisjön då...

Synd synd

Mvh Kjell

hva med Labidochromis sp. ´Perlmutt´ ?
Litt vanskelig å se på bildet, men...
... etter munnen å dømme er dette en Labeotropheus trewavasae (Mpanga?). Eller en Labeotropheus fuelleborni.

Stripene skyldes nok at det er en ungfisk. Men det viktigste er altså at du sjekker munnen. Den er veldig spesiell på Labeotropheus trewavasae.

dette bildet i fiskebasen ser du hvor spesiell munnen er. Det er en rekke lokasjoner på Labeotropheus trewavasae (minst 10), så om det er Mpanga er jeg usikker på.

Men er bedre/oppdatert bilde ville hjulpet.

Cactus queen
hei du :) lenge siden eg har snakket med deg nå. eg og har to slike. selger eg kjøpte dei av, kalla dei mphanga. tydeligvis eit kalle navn. har ikkje lykkes i å finne desse noen plass enda...

Mpanga er en lokasjon i/ved Malawisjøen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap