G.Falcatus eller Metalltannkarpe ?

Var for en liten stund tilbake på en fiskeauksjon. Og der kjøpte jeg meg noen fisker som da gikk under navnet Metalltannkarpe.

Han som solgte de satt foran meg på auksjonen , og når jeg hadde fått fiskene og betalt for dem , snudde han seg og sa at de var veldig sjelden i handelen og at de het metalltannkarper . Han sa også at de var lette å ha, og passer med alle fisker .
Den samme mannen solgte og kjøpte mange forskjellige fisker/planter , og han virka veldig profesjonell og sånt .

Men jeg syntes da disse fiskene ligner mye mer på G.Falcatus jeg da.
Eller hva ?
Legger med bilder.
Bildene er tatt med mobil, så de er ikke noe bra. Men eneste jeg har dessverre .

Mvh Christine
Stiller meg tvilende til om dette er g. metallicus, siden hannene av disse har et distinkt svart gonopodium. Men det kan jo være et ungt og ikke utfarget eksemplar du har kanskje?

Enig i at det likner på bildene i fiskebasen av G. falcatus.

Håper en av levendeføderspesialistene her inne svarer deg!
For meg ser det også ut som G. falcatus og ikke G. metallicus, da G. metallicus hannene har denne sorte stripen under.
Takk for rask svar.

Kan være at fiskene jeg har enda er unge hvis det er metalltannkarper.
Eller så er det jo G.Falcatus da.
Den ene hannen er mye større enn hunnene, og på profilen til begge fiskene så står det at hunnen er større enn hannen. Så de er jo sikkert unge uansett.
Rune Evjeberg
For meg ser det også ut som G. falcatus og ikke G. metallicus, da G. metallicus hannene har denne sorte stripen under.

Det er bare den ene morphen som har sort stripe på buken.

Fiskene på bildet er G. falcatus fra Sancti Spiritus, Cuba 1988
Og der kom det noen med sikrere svar Flott!
Så da er det G.Falcatus da ?

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap