ID av ål

Hva er dette? Kjøpte den på butikk, men verken jeg eller eieren av butikken visste helt hva det var i farta.
Bildene er noe uklare, men synes det ligner på øreål.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=12795
Håi.
Jaja. Da må jeg jo ha større kar...
Men min har jo en tydelig stripe på siden, og det har vel ikke øreåler? Eller?

Skal uansett kjøpe den en kompis. Regner med det tar en stund før dem blir SÅ store...
Hmmm....
Kan virke som om min ål har 4 "barter", mens øreålen bare har 2... Anyone? :S
Ligner litt på værål men den har flere barter. Det kan muligens være en i samme slekt?
har to øreåler, og de har ingen stripe på siden. de er grå/brun på ryggen og mer oransje under. Og når de kryper ut av akvariet og ligger på gulvet er de svart! dårlig opplevelse der!
Synes det var vanskelig å se hvilken ål det kan være - bladde gjennom en del arter i fiskebasen, men ingen så ut til å ligne... Kanskje du har fått en ung ål, som ikke har fått de rette fargene enda?
Værål
Jeg er 95% sikker på at det er en værål.
Hm,
må si ansiktet ligner spesielt på værål. men den virker for tynn. Skal sjekke værål-slekten! Takk.
Hei Kesol, dette er hvertfall ikke en værål eller noe i nærheten.
Mitt forslag ville være øreål, men jeg stusser også litt på det med stripen.
Jeg må si meg uenig i øreålteorien. Jeg synes ikke det ligner i det hele tatt.
Jeg synes derimot at den minner litt om en værål. Det er ikke en værål, men kroppsform og bevelgelser får meg til å tro at det er en slektning. Det finnes flere åler som er i slekt med værålen, men dessverre ligger de ikke inne med bilder i fiskebasen. Jeg skal titte litt på nettet å se om jeg finner noen bilder andre steder.
Et svar?
Clarias anguillaris? Dyrebutikken var usikker, men den kan ligne av farger og "barter". I alle fall samme familie.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap