Har jeg fått med feil fisk fra butikken?

Hei. Har to typer fisk i akvariet som ikke ser ut til å stemme med det jeg egentlig skulle kjøpe:

Det første bilde viser en fisk som skulle være Black Molly. Men denne typen har helt annerledes hale. Haleformen er som en sigd. Mens de andre jeg har som jeg trodde var Black molly har nesten motsatt fasong (buet utover ikke innover). Hva slags fisk er denne nye?

De to andre bildene tror jeg er en form for Tetra. Den ble med da jeg kjøpte 15 nye kardinaltetra. Men er jo helt annerledes i farger og mønster.
Hva er dette?
på bilde en ser dere størrelsen i forhold til en voksen blågurami
På bilde tre er den foran en ildhale
Pristellatetra
Den mollyen er nok en avlsvariant av black molly, mens
tetraen er jeg rimelig sikker på at er en pristellatetra
Det er helt klart en black molly på første bilde Varianten kalles ofte lyrehale, på grunn av den spesielle halen.
Ser forøvrig ut som den har noe antydning til seil også, så her er det nok litt uorden i genmaterialet :p
Den svarte fisken er en "lyrehalemolly" - en avlsvariant av bl.a. black molly.

Men kardinaltetra har du definitivt ikke fått med deg hjem, nei - dfette er en tatra av slekten Hyphessobrycon, tror jeg, men ut gra bildet er det vanskelig å avgjøre nøyaktig hvilken.
Her er noen forslag:
Hyphessobrycon roseus
Hyphessobrycon haraldschultzi

Eller det kan være noen andre-... men kardinaltetra er det så absolutt ikke i alle fall!
Tusen takk for hjelpen. Så vidt jeg kan se er nok min enslige tetra en Hyphessobrycon haraldschultzi. Stemmer med prikken på kroppen og det svarte på finnen og farger ellers.
Egentlig ganske fin fisk. Men er nok ensom og alene i karet nå.
Får se om jeg finner noen kamerater til den og kanskje flytter den over i 64 litern min isteden.

Og da har jeg oppdatert info om akvariet mitt med at jeg faktisk har 5 black molly. De ligner ikke helt på hverandre men men.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap