identifikasjon av malle:)

Inaktiv bruker
heihei! Fikk med disse to mallene når jeg fikk akvariumet, også finner jeg ikke ut hvilken.. noen har foreslått en sånn vanlig knurremalle, men jeg synes ikke finnen på toppen likner.. også en ting til.. er den ene fryktelig gravid eller forstoppet? hehe.. gir med en video sånn at dere kan se de i action, fryktelig dårlig kvalitet though

<embed src="http://www.youtube.com/v/PP3ikjRX90Y" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"></embed>
dette tror jeg er en ryggsvømmer. hvis det er det eter den nesten alt som kommer forran munnens deres
du kan søke på planet catfish home der finner du han helt sikkert
Dette er en Synodontis art. Jeg vil tippe på synodontis eupterus

E
Det er hvertfall en synodontis. Jeg vil tippe at det er S. Velifer "ungfisk" Vanskelig og si når bildene og filmen ikke har verdens beste oppløsning. Grunnen til at jeg tror det er en Velifer er fargen på øyne og kroppen, men igjen vanskelig og si.. Synodontis arten kommer fra tanganyika og liker oksygenrikt vann, med høy ph og gh som du sikkert vet. Arten er nattaktiv, men kommer mer og mer ut i dagslys ettervært som den blir vant til omgivelsene sine. Husk og alltid ha dekkglass eller armaturert på om natten. Hvis ikke får du tørrfisk på gulvet. Det har jeg opplevd, med en S.Velifer faktisk! Og ja, som tidligere nevnt. De spiser ALT, etter den magen og dømme kan det være at det mangler en litt mindre fisk montro?
Har sett på bildene litt grundigere nå, og er 80 % sikker på at det er Velifer det er snakk om. Bildene du ser på google er av fullvoksene individer og de forandrer seg ganske mye ettersom de vokser opp! Veliferen blir opp til 20 cm. Hvor store er dine?
Erlend D Bertelsen
Dette er en [I]Synodontis [/I] art. Jeg vil tippe på [I]synodontis eupterus[/I] E

Sånn går det når jeg ikke oppdaterer posten etter middagen. Vi er hvertfall enige om at det er en synodontis
Inaktiv bruker
Hum, takker for svar.. Jeg tror ikke det er noen av dem:P hehe.. Liker mest på den den eupterus, men begge fiskene dere nevnte har myyye lengre finne på toppen enn mine.. De er relativt korte.. rart! Også angående det med ph/gh og alder: Jeg fikk akvariet for 3 mnd siden kanskje, og han som hadde det før meg hadde hatt de hele tiden.. De hadde overlevd ALT.. seriøst alt.. Han hadde ufrivillig kokt vannet.. ikke renset det på evig tid.. osv osv.. når jeg fikk det var det de to og en guppy som hadde overlevd.. så tror de klarer seg fint nå i forhold til da.. De holder seg for det meste under røttene, men kan svømme opp til overflata på ryggen og spise litt der, men ikke ofte, spiser for det meste sånn pellets på bunnen. Så den kan ikke være gravid? Skjønner ikke helt hvorfor den ene er kjempetynn og den andre bare blir større og større rundt magen.. kan godt hende det er noen tetraer som har godt, men da burde jo kanskje den andre ha spist noen også.. *lurelitt* har dere noen andre forslag?
Inaktiv bruker
forresten.. et poeng jeg skulle frem til inni der var at de var gamle, og ikke ungfisk.. og de er forresten en ca 12-16 cm..
de er såpass store ja, da er det nok ikke Velfier. De er veldig like ungfisken til Velfier. Nå er det mye feilinformasjoner hos forhandlere ol. når det gjelder synodontis maller. Og det forplanter seg vidre i "kjeden"
Hvis du legger ut bildene på scotcat og\eller planetcatfish så vil jeg tro du klarer og få det beste svaret
Inaktiv bruker
hum, sjekket litt på den ene malle sida.. den jeg kom frem til var Synodontis cf. multimaculatus.. kan det stemme?
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap