Svart "slørhale"

Er det noen som vet navnet på den svarte "gullfisken" med øya på stilk? Er dette i det hele tatt en gullfisk? Fant ikke bilde av den i fiskebasen under gullfisk eller slørhale så jeg begynte å lure...
Er vel den samme som denne bare den er svart og er den såkalte "teleskop" varianten
Black Moor/ Broadtail moor er eksempel på navn som brukes på denne varianten.
Se fyldig info om varianten her.
som dere ser på avatar bildet mitt har jeg og en slik en. Måtte Google meg fram til det men jeg støtter Lis H på denne. Det er nok Black Moor du er ute etter
Hei jeg kjøpte en slik fisk tidlig i høst men den har forandret fargen til en helt vanlig gullfiskfarge , fikk beskjed at den ville skifte farge når den ble eldre.
Hehe, tøft at den skifter farge
De teleskop fiskene er litt stilige da
Jøss. Der var den gamle tråden min brakt frem i lyset igjen og. Den er faktisk nesten et går gammel. Har ikke den store pop-eye`n lenger. Men den skiftet faktisk farge den og. Ble nesten gullfarget. Har en liten en igjen, som det samme skjer med.
Synd at ikke gullfiskene forblir svarte... Synes de er finere da, jeg...
som dere ser begynner min og å bytte farge Regner med at den er nesten helt gull om ikke så lenge..

Leste på den siden som er lagt ut i tråden her at 'Black Moor' ER helt svart som unge men mister mer og mer farge etterhvert som den blir eldre.

Min var nesten helt svart når jeg fikk den. og jeg har ikke hatt den i mer en 3-4md nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap