Hvilke type maller er dette!!!

Jeg har to typer maller i karet mitt.

Kan du hjelpe meg og finne ut hvilke type de er?
Den med prikker erCorydoras Sterbai. Nydelige fisk. Les om dem i fiske basen du. De spiser ikke alger :0) Det andre er Corydoras Aeneus. De er stim fisk og bør være minst 5 av hver art.'Den med stripe/prikker er jeg ikke helt sikker på. Skal sjekke.
Er vel en trilineatus den med stripe på siden, den som ligger sammen med det som ser ut som Sterbai. Har du bilder litt nærmere, og rett fra siden?
Vel, jeg kan få tatt flere bilder. MEn hentet karret i går, og fisken er fortsatt litt sky, så de gjemmer seg litt i plantene. Men tusen takk for hjelpen.
syntes ikke de på øverste bilde ser ut som sterbai, ligner mer på sodalis eller julii i mine øyne...
En skal vel ha rimelig gode bilder for å se forskjell på julii og trilineatus bakfra.
Josti
En skal vel ha rimelig gode bilder for å se forskjell på julii og trilineatus bakfra.
Hehe, ja, det er jo nesten ikke mulig å skille disse når man har to rett ved siden av hverandre :0)
FJ
syntes ikke de på øverste bilde ser ut som sterbai, ligner mer på sodalis eller julii i mine øyne...
det er to forskjellige arter på det bildet.
Det er ihvertfall helt sikkert-som Gry sier, det er 2 forskjellige arter på det øverste bilde. Det er omtrent det eneste jeg vet om c maller. Men det er super kuule fiske, og jeg skal etterhvert ha noen selv og.
Øverste billede viser i hvert fald en C. sodalis. Den bagved kan godt være en C. trilineatus, men det er vanskeligt at sige når man kun kan se bagkroppen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap