er dette en ancistrus?

Denne er kjøpt som ancistrus, men er det rett?, er ikke så flink på disse sugemallene.. har ikke de beste bildene, da den er litt vanskelig å fotografere, der den er forvist til bakerste krok i karet av en hissig ancistrus.

Håper noen kan hjelpe.
Det der er nok ingen Ancistrus. Det er en Pleco
De blir 50 cm. :-/

Har selv en Pleco på ca. 35-40 cm, en på ca. 30-35 cm, og en på ca. 20 cm. Ja, jeg vet de er veldig store :-S
Jeg synes det er noe Pleco-aktig over hodet. Men det er umulig å si ut fra bildet. Bedre bilder vil hjelpe.
der var den ja!
det ser ut til å stemme! både hodeformen og stripene av små "pigger" langs med kroppen ser helt like ut.

Men jeg kjøpte denne som en hun-ancistrus?!? huff, syntes at det var noe som skurret. ikke rart han-ancistrusen ikke tok imot "dama" med stormende jubel..

Blir litt fortvilet jeg, kan ikke ha en pleco i 60 liter?!?
Noen som vet om en god fiskebutikk i bergen, som ligger sentralt (har ikke bil)?..

Noen som vet hva en slik normalt koster?
litt flere bilder om det hjelper noe..

Det jeg lurer på er altså:
Hvor mye koster en pleco? (hvor mye kan jeg ta for den?, jeg har jo ikke kar til den.. )
Prøv å lever den tilbake til dyrebutikken

De fleste har ikke plass for Pleco :P
Jeg har en pleco. Har hatt den ganske lenge i 70 literen uten at den er blitt noe større. Nå en den endelig flyttet inn i 350 literen med Malawiene og ser ut til å trives ganske godt (selv om det ikke er en Malawifisk). Er det noen som vet hvordan man ser forskjell på kjønn på Pleco? Hvis vi har hvert vårt kjønn kunne jo min fått en makker.... Bor på Os.
Så vidt jeg vet så kan man ikke se forskjell på kjønnene til Pleco, utenom innvendig.. =)
skal snakke med butikken på mandag. reknermed de tar den i bytte mot det jeg troddejeg kjøpte..

Men om de aven eller annen grunn ikke gjør det, så er det klart vi kan prøve oss på litt matchmaking.
Pleco har ikke blitt drettet i Norge, så ikke regn med yngel.
Det har den vel=) Har du ikke sett akvariedvd'en? Den har blitt drettet iallefall 1 gang
Det er nok heller en Plecostomus det der, jeg har erfart at disse tilpasser størrelsen etter karet de bor i, men får de godt med for vil de nok bli såpass store at de begynner å rote for å lage seg større plass.
Butikken burde også selvsagt ta den tilbake.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap