så en gigantisk fisk i butikken hvilken fisk?

jeg skulle til dyrebutikken og i vinduet står det et akvarium.
der pleier det å gå neontetra men nå var d pleco og en annen stoor fisk.

den hadde lang munn hele fisken var vel sånn ca. 50cm+ munnen vet jeg ikke helt kansje fra 10-20 cm.

dette er jeg ikke helt sikker på om er riktig men.

og vet heller ikke størrelse på akvariet men sikker noen 100 liter. akvariet er kansje 2m langt så dere kan jo gjette dere fram til størelsen i liter, vis dere trenger og vite litrene.
Det er en Alligator Gjedde som nå går sammen med noen store oscar.
Er det krokstad du mener?
Karet er på maaange hundre liter.
Fisken med den lange munnen som du sier er en gjeddetype (husker ikke hvilken), plecoen er ca 40 cm.
Gikk de ikke sammen med 5 oscar også?
Plecoen er solgt, men de har nå også stor murene, lungefisk og en stor flott arowana. (ikke i samme akvarie da...) De har også Red tail maller for salg.
Ja, karet er digert, men det var jammen meg også den gjedda! Hver gang den skulle snu seg dunket den borti bakgrunnen. Hvor stort kar anbefales for en sånn fisk, og er den i det hele tatt salgbar i en akvariebutikk? Frykter at den blir gående der lenge, og selv om karet var digert, så synes jeg det så alt for lite ut for den fisken.

Uansett, - det er mye interessant som skjer på Krokstadsenteret, og de har virkelig gått fra å være en typisk kjøpesenterbutikk til å bli en butikk som også tar vare på de spesielt interesserte.
8000 liter!
Hvis det stemmer at det er denne, så anbefaler fiskebasen 8000 liters kar..... og den bør gå alene. Noen her med 8000 liters kar...??
Det latinske navnet er Lepisosteus oculatus, den skal vist få ett større hjem etterhvert. Fisken er kommet fra noen som ikke kunne ha den lenger så jeg tipper de gjør det beste de kan for den.
Selges vist for ca 2-3000,-
-
Ellers enig at butikken nå har mye spennende fisk å velge i.
oi shit så mye dere visste.

vet dere om hvor stort kar de har på krostadsenteret??

jaja gadd ikke ta med alle fiskene som var der hehe.

visste bare navnet på plecoen uansett.

ps. har de to sånne fisker syntes d var en liknender fisk inne i butikken også
Det er en såkalt Spotted Gar (amerikansk navn), eller Plettet pansergjedde på dansk, og det er en rovfisk som finnes vilt i større deler av USA.

Den kan bli 18 år gammel....(i vill tilstand, trolig lenger i fangenskap).
Mats Hansen
Her er noen bilder av den

Den var jo litt søt da!=D
Hørtes ut som en spennende butikk, den må jeg sjekke...;p
Karet er forøvrig på 720 liter, men med invendig bakgrunn er faktisk plass i karet betydelig mindre. Jeg var forøvig innom butikken i dag og fikk meg 6 stk VF heckeldiskus på 10-12 cm for kun 300 pr. stk. (restopplag)
Tom Henning Evensen
Karet er forøvrig på 720 liter, men med invendig bakgrunn er faktisk plass i karet betydelig mindre. Jeg var forøvig innom butikken i dag og fikk meg 6 stk VF heckeldiskus på 10-12 cm for kun 300 pr. stk. (restopplag)

hehe.. kikka på de for en uke siden Fine da. Har gått i butikken ett år ca. Står det bra til med de?
De ser ut til å ha det bra, de går i en 200 liter nå, og å venter på at 960 literen blir ferdig innkjørt med det nye filteret (FX5) Der skal de nok få det enda bedere.
Gjedda har fått nytt hjem
Gjedda som gikk i en 1200l akvarie hos zoomarkedet har nå fått nytt hjem.
De som nå vil se gjedde bør ta turen innom Oslo Reptilpark.
Skal vistnok bli saltvanns der nå.
Hva gjør sånne fisk i akvarie? Galskap.

Her er bilde av en kompis med et mellomstor eksemplar....
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap