Identifikasjon av golden nugget og Corydoras

Hei,
Endelig har mine 2 golden nugget kommet frem fra gjemmestedet sitt etter litt over 4 uker. Nå er de fremme mesteparten av dagen, men gjemmer seg fort ved for mye aktivitet. Nå først har jeg fått tatt en skikkelig titt på dem og lurer derfor på hvilken L nummer dette er. De ble kun solgt som "Golden Nugget" uten noe tilleggsinfo, selger visste heller ikke.
Legger ved et bilde av den ene. Ser ut som en L177 for meg?

Har i tillegg noen Corydoras som ble solgt som Corydoras Julii, men jeg syns de likner mer på Corydoras trilineatus?

Takk for svar!
Golden nugget går under L-018. Sjekk fiskebasen.
Golden Nuggetten blir solgt under forskjellige L nummre-dette kommer ann på hvor de er fanget(det er ihvertfall den infoen jeg fikk fra en fiske importør).
Hadde selv 2 stk(har solgt dem vidre)golden nuggets og de var knall like de du har på bildene(men det er de jo uansett), men mine ble kjøpt som L177-men om det er/var riktig, det er umulig åvære100% siker på.
Gratulere med 2 knall fine maller da.
De forskjellige artene av Golden nugget skilles som oftes ved størrelsen på prikkene.

Noen av L-nummerene er de samme selv om de har forskjellige nummer:

L-018 L-085 og LDA-060 kommer fra Rio Xingu (nær Altamira ). Disse har midels store prikker, men ettersom de vokser til blir de mindre (egentlig så blir jo fisken større).

L-081 kommer fra Rio Tocanstin og nedre Rio Xingu. Disse har mindre prikker, og gulfargen er litt lysere.

L-177 kommer fra Rio Iriri. Disse har de største prikkene og en sterk og klar gulfarge.

E
Fin fisk uansett. Kunne tenkt meg en sånn...
Ahh, det var godt med en oppklaring, takker.

Synd butikken solgte Coryen som julii:/

Ja golden er noen flotte maller. Har lest en del på forumet her at enkelte har mistet de og at de kan være vanskelige å få i mat. Mine forer jeg med grønnsaker, algetabletter og Hinkari Carnivore pellets som de liker veldig godt. De vokser jo ikke så fort (har jeg lest), men syns de har blitt litt større de 5 ukene jeg har hatt de.

/Lars Erik
SilkCut
Har i tillegg noen Corydoras som ble solgt som Corydoras Julii

Det gjør butikkene alltid. Det er nok grossistenes feil, for de skriver uten unntak Corydoras julii på bestillingslistene sine selv om det alltid (99% av tilfellene) er Corydoras trilineatus de selger.
Det er vanskelig å si hvorfor denne uvanen har oppstått, men kan hende de synes det er enklere å skrive Julii og at det høres stiligere ut enn Trilineatus?

Skulle ikke forundre meg.

Det er C. trilineatus du har ja, det har du helt rett i.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap