merkelig mørk fisk som holder seg i toppen.

for en stund siden så jeg en merkelig fisk på dyrebutikken i byen, nordland zoo senter tror jeg det heter.

den var mørk tror jeg, men kanskje noe hvit, enten prikker eller striper. jeg så bare slike i toppen, de hadde en rar munn eller hake. de var kanskje fra 3-5 CM, men jeg er ikke sikker. jeg har i det siste lurt veldig på hva det var for noen stygginger det var.

det er nok en stund til neste gang jeg skal dit så håper at noen her vet hva det var for en fisk etter forklaringen.
det ser ikke ut som den.
Det var den mest svevende og tåkete beskrivelsen jeg noen gang har sett av en fisk

Det beste, naits, er nok om du ringer butikken du så de fiskene i og snakker med de ansatte. Da kan du nok få et mye bedre svar, for de vet nok best hva slags fisk de har og har hatt inne i sin butikk.

Den beskrivelsen skjønte ikke jeg stort av iallefall
nei det var litt rar beskrivelse, jeg kan prøve å tegne for dere :P
??? :P den er "rar" og holder seg i overflaten og har litt hvite striper/flekker ..
Chillax
[URLBLOCK1] ??? :P den er "rar" og holder seg i overflaten og har litt hvite striper/flekker ..

JA! jeg er kjempesikker på at det er den! rart at du klarte det med den beskrivelsen.
Vet du, at jeg tenkte faktisk på marmorert øksefisk her i stad. Men siden du kalte dem "stygginger", så tenkte jeg at det umulig kan være den... øksefisk er jo kule! De er kjempefine, faktisk

Dette beviser vel bare at "smaken er som baken, den er delt"
Tenkte det samme som Mona her. Stygginger er ikke det jeg vil definere øksefisker som
Den andre foreslåtte fisken grenser mot stygg
syntes ikke den er nydelig da. ancistrus er jo stygge, men de har jo sjarm og er så kule.
naits
syntes ikke den er nydelig da. ancistrus er jo stygge, men de har jo sjarm og er så kule.
Hva? Ancistrus er da ikke stygge!
*løper etter deg med kjevle*
naits
de var [I]kanskje[/I] fra 3-5 CM, men jeg er ikke sikker.

Det var den beskrivelsen jeg ikke fikk til å stemme med øksefisken, men det var den jeg tenkte på først:p En sommerfuglfisk passet bedre til størrelsen...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap