- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Er dette en ancistrus?
Er dette en ancistrus?
Postet 11.10.07 kl 19:13
Postet 11.10.07 kl 19:20
Postet 11.10.07 kl 19:28
Postet 11.10.07 kl 19:51
Postet 11.10.07 kl 19:57
Postet 11.10.07 kl 20:06
Det er en pleco, ja. Du har helt rett: den vokser ut av de fleste kar. Den vokser fort også.
At dyrebutikker ikke har peiling, er også en ganske vanlig greie, dessverre. Og veldig mange av dem selger mange fisker som de færreste har plass til: pleco, gibbiceps, sølvhai osv. Og jeg har sjelden opplevd at noen av dem har informert om hvor store disse fiskene faktisk blir - og hvor mye plass de trenger. Jeg kan trøste deg med at jeg kjøpte min første pleco til et 12-liters kar. Det er maaaange år siden, heldigvis. Men sånt gir jo en god unnskyldning til å kjøpe noe større...
At dyrebutikker ikke har peiling, er også en ganske vanlig greie, dessverre. Og veldig mange av dem selger mange fisker som de færreste har plass til: pleco, gibbiceps, sølvhai osv. Og jeg har sjelden opplevd at noen av dem har informert om hvor store disse fiskene faktisk blir - og hvor mye plass de trenger. Jeg kan trøste deg med at jeg kjøpte min første pleco til et 12-liters kar. Det er maaaange år siden, heldigvis. Men sånt gir jo en god unnskyldning til å kjøpe noe større...
Postet 11.10.07 kl 20:28
Postet 11.10.07 kl 21:02
Postet 11.10.07 kl 21:54
Trond FerkingstadHehe tror jeg må vente med større kar til jeg får min egen plass å bu.. stress å ha store ting når man flytter annenhvert år :P
Det vet jeg alt om. Jeg har flytta med akvarium ikke mindre enn 7 ganger (hvis jeg teller riktig). Heldigvis har jeg ikke hatt mer enn 2 på det meste under flyttinga. Det ville ha vært litt verre nå, som jeg har 22 kar gående (med smått og stort).
DahAquaMandet er en Pleco, Spørr du meg er det lett og se forskjell på dem.. men det der ser ikke ut som den ''NOrmale'' plecoen ;)
Tror nok det er en helt vanlig pleco. Den er bare litt blek pga. underlaget den ligger på, eller pga. at den er stresset. Og hadde det vært en annen malle, hadde nok prislappen vært en helt annen.
Postet 11.10.07 kl 22:20
Postet 12.10.07 kl 00:24