Er dette en Kinesisk algespiser?

er dette en Kinesisk algespiser?
Så i kveld at den er blodrødflekkette på siden, det har den blitt i dag.
samtidlig som denne fisken er veldig tykk, er den gravid eller syk?
føder den levende eller legger de egg eventuelt?
kenneth_
er dette en Kinesisk algespiser? Så i kveld at den er blodrødflekkette på siden, det har den blitt i dag. samtidlig som denne fisken er veldig tykk, er den gravid eller syk? føder den levende eller legger de egg eventuelt?

Det ser ut som en kinesisk algespiser ja, men det er mulig jeg tar feil. (Jeg tok feil her om dagen, ikke sant Aggi og Håvard ...)

Du kan ikke prøve å ta et bedre bilde? Vet det er vanskelig å ta bilder av fisk...

De andre spørsmålene dine kan ikke jeg svare på, men det er det sikkert noen andre som kan
Ingen er ufeilbarlige.
Jeg kan ihvertfall ikke se om det er en kinesisk algespiser. I såfall er den veldig tjukk. Ble den plutselig slik? Kinesiske algespisere er ikke mitt bord, men jeg trodde de la egg?
nei den ble ikke plutselig så tykk, kommet litt hver dag.
men det at den ser ut som er blod prikker på sidene har kommet i dag.
Hva er det svarte bak på ryggen? Er det en skygge av noe, eller er det en del av fisken? Den ser tjukk ut...
det svarte er fargen på fisken, har 2stk sånne fisker, og begge har svart flekk på ryggen. Men den andre fisken er ikke så tykk, den er normal.
Merkelig. Trekker tilbake det jeg sa om at det var en kinesisk algeeter, nå er jeg virkelig i tvil. Trodde den mørke flekken var en skygge av noe. Har aldri sett noen kinesisk algeeter med svart flekk bakpå ryggen! Hadde den denne svarte flekken da du kjøpte den?, eller har den kommet senere av sykdom f.eks.?
Kan du ikke ta bilde av den normale, da, så er det kanskje lettere å kunne vurdere hvilken fisk det er ?

Så oppblåst som fisken er, så kan man nesten forveksle den med en kulefisk ;P
Jeg er nesten helt sikker på at det er Kinesisk algespiser.

Den mørke flekken er nok fordi den er blanding mellom gul og brun Kinesisk algespiser.

Hvorfor den er tjukk, vet jeg ikke. Men kan det være at det er en jente? At den er full av egg? Jeg sier ikke nå at den blir å få yngel, men bruker ikke hunfisk å være full av egg, uansett om de ikke skal legge eggene?

Det røde på siden kan jo være at den har skrapt seg på noe ?

Jeg har to Kinesiske algespisere selv, en STOR gul og en liten brun. Har hatt flere tidligere også
det er det jeg lurer på også om den er full av egg. Men hvis ho skal føde treger hun noe spesielt gjemmested i sand eller planter? noen som vet noe om det?

disse to som jeg har å er ganske lange(store) i forhold til vanlig gul kinesisk algespiser man får kjøpt.
Joda, det er en kinesisk algespiser. Ut fra størrelsen på fisken, er det lite trolig at h*n er rognstinn.

Jeg vil tro at h*n sliter med en stygg bakteriell infeksjon, både på grunn av den sprengte buken, og på grunn av "sårdannelsen" på siden av fisken.
Det kan være en rekke mulige bakterier som gir symptomene du ser, det dreier seg ikke usannsynlig om mer enn en bakterie.

Siden tråden nå er gått over til en sykdomstråd, og ikke en ID-tråd, anbefaler jeg deg å starte en ny tråd om dette, og at du gjør ditt beste for å få tatt ett eller flere brukbare nærbilder av fisken.
Som akutt førstehjelp er det eneste jeg kan foreslå issolering av denne fisken i ett eget kar\ bøtte\ balje eller lignende, samt daglige vannbytter.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap