Noen som klarer å se hvilke(n) ciklide(r) dette er?

Mannen min kom hjem med tre små ciklider i dag. Damen i butikken hadde ikke peiling på hva de het, men mente alle tre var samme art. Bildene er utrolig dårlig, men er det noen som klarer å se hva arten heter? De to minste er mellomblå med to gule flekker på gattfinnen. Den største er mørkere blå og stripete, finnene er litt gulaktige. Har tenkt litt på Acei, men er usikker.
Usj
Bildene er jo helt ubrukelige! Hvorfor får jeg ikke zoomet inn fiskene da? Driter jo i bakgrunnen :P
Du må nok knipse å knipse, ikke lett å se hvordan fisk det er utifra bildene dine....
Hvilket kamera har du?
Uansett hva jeg gjør blir fiskene uskarpe. Har et Casio Exilim kamera.
Maylandia??
Kan det være Maylandia callainos og Maylandia greshakei ? Får det ikke til å stemme at de tre fiskene har samme navn i alle fall.
Jeg er (absolutt) ingen ekspert på området, men kan den brunaktige fisken hete Metriaclima sp. "black dorsal nkolongwe" ?
Utifra bildet på side 147 i boka back to nature, malawi så syns jeg denne liknet veldig....
virker som om fisken er solgt i en butikk som ikke har så voldsom kunnskap om malawi, så da vil jeg tippe at det må være en forholdsvis vanlig art.
mulig det kan være en ps. elongatus mpanga, den med striper altså.
de andre er vanskelige ut ifra bildene... men de 3 er i hvertfall neppe av samme art.
Japp :)
Det är Mpanga.. Har dem jag med.. Nydeliga fiska.
Ingen som har honor tillsalu? ;vh Claes
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap