- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Jeg har kjøpt en merkelig ål...
Jeg har kjøpt en merkelig ål...
Kan noen fortelle meg utifra beskrivelsen, hva det kan være?
Det ser ut som den rusler bortover bunnen med finnene sine.
Tagget lang ryggfinne
to følehorn fremme på snuten
litt lang avrundet snute
Gråsvarte sebrastriper
sorte øyne
ca 10 cm lang.
Hovedkroppsfargen er gråbrun.
Hva iallverden har jeg kjøpt????
Det ser ut som den rusler bortover bunnen med finnene sine.
Tagget lang ryggfinne
to følehorn fremme på snuten
litt lang avrundet snute
Gråsvarte sebrastriper
sorte øyne
ca 10 cm lang.
Hovedkroppsfargen er gråbrun.
Hva iallverden har jeg kjøpt????
Postet 23.11.07 kl 21:31
Postet 23.11.07 kl 21:36
Postet 23.11.07 kl 21:44
SoVeHvis du søker på ål i fiskebasen får du opp 19 forskjellige. De fleste med bilde. Se om du finner den... Gi gjerne en lyd hva du har kjøpt eller om den ikke er der.
Gått igjennom alle 19 og det eneste om ligner litt er "Enneacampus ansorgii"
Men ikke heller den er helt lik syns jeg...
FredlyDet hjelper med bilde da:D
Hadde jeg hatt og fått det til skulle jeg gjort det gitt Skal se hva jeg får lurt Terjetee til jeg tenker jeg... hehehe
Postet 23.11.07 kl 21:48
Postet 23.11.07 kl 21:59
Postet 23.11.07 kl 22:02
Postet 23.11.07 kl 22:05
Bilde av Drageål i AFs fiskebase
Nifse greier var den iallefall...
jeg hadde aldri i min villeste fantasi puttet noe ålelignende greier i mine akvarier Sorry folks! Jeg liker ikke engang Kuhliål
Nifse greier var den iallefall...
jeg hadde aldri i min villeste fantasi puttet noe ålelignende greier i mine akvarier Sorry folks! Jeg liker ikke engang Kuhliål
Postet 23.11.07 kl 22:09
Postet 23.11.07 kl 22:10
mona o[URLBLOCK1] Nifse greier var den iallefall... jeg hadde aldri i min villeste fantasi puttet noe[I] ålelignende [/I]greier i mine akvarier:-) Sorry folks! Jeg liker ikke engang Kuhliål :-)
Hehehe, jeg DIGGER ekle fisker!!!
Har du sett sommerfuglfisk kanskje? DEN er stygg den!!! (og den har jeg selvsagt)
Postet 23.11.07 kl 22:10
Postet 23.11.07 kl 22:12
Postet 23.11.07 kl 22:14
Postet 23.11.07 kl 22:16
Postet 23.11.07 kl 23:18
Postet 23.11.07 kl 23:25
våres bikir forsynte seg godt av neon tetra bestanden vår. Så mye, at vi ikke har noen igjen av de 30 vi kjøpte. Men kommer størrelsen opp på skjørte tetrae størrelse så holdt den seg unna.
Bikiren vår, Albert ÅLberg spiser en reke om dagen og er vi litt sent ute med matingen en kveld, svømmer han frem og tilbake som en gal i vann overflaten. Men han blir hånd matet med de rekene, det er morro for han blir helt vill når han lukter reker
Bikiren vår, Albert ÅLberg spiser en reke om dagen og er vi litt sent ute med matingen en kveld, svømmer han frem og tilbake som en gal i vann overflaten. Men han blir hånd matet med de rekene, det er morro for han blir helt vill når han lukter reker
Postet 24.11.07 kl 10:21
Hmm
Synes den bikiren ligner mer på en Polypterus endlicheri endlicheri. I såfall vil den bli nesten det dobbelte av lengden til en palmas palmas.
Postet 26.11.07 kl 10:21
Postet 26.11.07 kl 11:12
Ina Kristiansenvåres bikir forsynte seg godt av neon tetra bestanden vår. Så mye, at vi ikke har noen igjen av de 30 vi kjøpte. Men kommer størrelsen opp på skjørte tetrae størrelse så holdt den seg unna. Bikiren vår, Albert ÅLberg spiser en reke om dagen og er vi litt sent ute med matingen en kveld, svømmer han frem og tilbake som en gal i vann overflaten. Men han blir hånd matet med de rekene, det er morro for han blir helt vill når han lukter reker :)
Hehehe, jeg gleder meg!!!
Skal tydeligvis bli mye morro å få med denne figuren vår.
Må vel finne et skikkelig navn til han etterhvert tenkerj eg, for foreløpig går han under navnet Bob Kåre.... hehehe
Postet 26.11.07 kl 11:15
Postet 28.11.07 kl 21:27