- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- "vanlig" ancistrus vf?
"vanlig" ancistrus vf?
Disse to fiskene ble kjøpt inn hos Dyrego som "vanlig" Ancistrus - viltfanget.
I fiskebasen finner jeg bare Ancistrus sp. oppdrettsvariant, som den "vanligste", men dette er jo ikke oppdrettsfisk - hvilken variant er det da vi snakker om?
De to fiskene har også forskjellig mønster på seg, så jeg er usikker på om det faktisk er samme type?
Bilde 1 = Fisk A
Bilde 2 og 3 = Fisk B
Jeg syntes også at Fisk B har en tendens til å kamuflere seg "bedre" dvs. den blir lysere på sanda enn den andre. Syntes også at den har en tendens til å endre mønster i større grad enn fisk A.
Jeg spurte ikke hvor fiskene var fanget når jeg kjøpte de, så jeg kan dessverre ikke bidra med lokasjon.
Har dere noen forslag?
I fiskebasen finner jeg bare Ancistrus sp. oppdrettsvariant, som den "vanligste", men dette er jo ikke oppdrettsfisk - hvilken variant er det da vi snakker om?
De to fiskene har også forskjellig mønster på seg, så jeg er usikker på om det faktisk er samme type?
Bilde 1 = Fisk A
Bilde 2 og 3 = Fisk B
Jeg syntes også at Fisk B har en tendens til å kamuflere seg "bedre" dvs. den blir lysere på sanda enn den andre. Syntes også at den har en tendens til å endre mønster i større grad enn fisk A.
Jeg spurte ikke hvor fiskene var fanget når jeg kjøpte de, så jeg kan dessverre ikke bidra med lokasjon.
Har dere noen forslag?
Postet 28.12.07 kl 19:14
Postet 28.12.07 kl 19:30
Postet 28.12.07 kl 19:44
"Vanlig" ancistrus VF eksisterer ikke, rett og slett fordi vanlig ancistrus er en oppdrettsmix.
Finner heller ikke fisken Håvard nevner i L-lista...
Men, hos Planet Catfish er LDA45 det samme som L349...
Finner heller ikke fisken Håvard nevner i L-lista...
Men, hos Planet Catfish er LDA45 det samme som L349...
Postet 28.12.07 kl 19:49
Endret: 28.12.07 kl 19:52
Postet 28.12.07 kl 22:51
Ok, da skal jeg ta en telefon til Dyrego i morgen og høre om de vet noe om lokasjonen på disse slik at vi kan bli helt sikre. Men vi er enige om at det er to forskjellig type fisk, den på bilde 1 og den på bilde 2/3?
Om det er forskjellige typer fisk (og forskjellig kjønn?), bør de kanskje ikke gå sammen for å ikke få "blandingsfisk"? Har man først en L-fisk bør man vel prøve å holde denne "ren"?
Om det er forskjellige typer fisk (og forskjellig kjønn?), bør de kanskje ikke gå sammen for å ikke få "blandingsfisk"? Har man først en L-fisk bør man vel prøve å holde denne "ren"?
Postet 28.12.07 kl 23:01
Postet 29.12.07 kl 21:54
Endret: 29.12.07 kl 21:55