Ferskvanns rokke

jeg var i dyre butikken på strømmen storsenter..
der så jeg en rokke som koste seg i et stort akvarie med et par discuser..
prøvde å søke litt på rokke på forumet her.. men fant ingenting.. er det noen som vet hva denne fisken heter? gjærne litt info å bilder også..
Mvh Fredrik
kuule fisker.
Nå rett før jul hadde de en tilsvarende tilsalgs på en lokal dyrebutikk her i mysen.
Var nesten så jeg kjøpte den(men kunne for lite om den typen fisk, og da kjøper jeg ikke fisker). Men skulle gjerne ha hatt et karr med slike.
den kostet 849,- her på lokal"sjappa".
Som nubbe skriver så er motoro den vanligste rokka å se i handelen, men det finnes en hel del andre rokker. De fleste tilhører slekten Potamotrygon men slekten Paratrygon er en annen slekt med rokker.

Det er så vidt jeg husker et midleetidig eksportforbud av rokker fra Brasil nå.

E
Ken Myrseth
kuule fisker:). Nå rett før jul hadde de en tilsvarende tilsalgs på en lokal dyrebutikk her i mysen. Var nesten så jeg kjøpte den(men kunne for lite om den typen fisk, og da kjøper jeg ikke fisker). Men skulle gjerne ha hatt et karr med slike. den kostet 849,- her på lokal"sjappa".

Var og tittet på denne i dag. Men han i kasse visste ingenting om den. Mente det bare hadde stått ferskvannsrokke når de fikk den. Tok et bilde av den, er det noen her som vet noe om den? En på jobben som skal ha seg en rokke, men hadde jo vært greit å visst noe mere om denne.
Så en potamotrygon motoro i dag

Var innom Myrene dyrebutikk og der hadde de en Potamotrygon motoro som var ca 20 cm sammen med diskus.

Spennende fisk, men trenger stort akvarie sammen med store fisk, lite planter og mye sand, samt solide hansker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap