Identifisering av malawi

Hei.

Fikk meg en god del fisk før Jul av en privatperson som ga meg navnet på de ,men dataen krasjet og jeg mast all informasjonen.

Tror hannen er en Protomelas fenestratus "Steveni Taiwan" Taiwan Reef,

men har ikke sett bilder av hunnene kan noen hjelpe meg ?

Er redd for en blanding , hannen startet lek på mandag og no går begge hunnene og tygger

All hjelp mottas med takk

Ps. Er ikke flink til å ta bilder
Snaken
Hei. Fikk meg en god del fisk før Jul av en privatperson som ga meg navnet på de ,men dataen krasjet og jeg mast all informasjonen. Tror hannen er en Protomelas fenestratus "Steveni Taiwan" Taiwan Reef, men har ikke sett bilder av hunnene kan noen hjelpe meg ? Er redd for en blanding , hannen startet lek på mandag og no går begge hunnene og tygger All hjelp mottas med takk Ps. Er ikke flink til å ta bilder

Hej

Ja du har nog en Protomelas fenestratus "Steveni Taiwan" Taiwan Reef, hanne där ja .
En mycket vacker fisk.Men så var det det med honan då..Många av honorna från Protomelas liknar varandra så det kan jag omöjligt säga.
Utan man får tro på säljaren isådana fall.Om inte det är uppenbart fel då.

Jag vet inte om detta var mycket till hjälp.
Men man får gratulera till en mycket vacker Protomelas fenestratus "Steveni Taiwan" Taiwan Reef,
Takk for svaret

Får vel satse på at det er hunnene

Begge går no og tygger, har du forslag til størrelse på spyttekar evt.om jeg kan ha begge hunnene oppi spyttekaret samtidig ? vil de spise hverandres yngel ?
Her er en fransk side med bilder av han- og hunfisk:
Malawi Dream
Snaken
Takk for svaret :) Får vel satse på at det er hunnene Begge går no og tygger, har du forslag til størrelse på spyttekar evt.om jeg kan ha begge hunnene oppi spyttekaret samtidig ? vil de spise hverandres yngel ?

Hej Igen

Jag använder små kar på ca 15-20 liter som spöttekar.
Där matar jag inte så länge honan inte släppt ut ynglen för första gången sedan matar jag .Har bara honan där några dagar 4-7 beronde på om hon är intresserad av sina yngel(längre på rovmalawi)Men det är svårt med exakt tid.Det är bra om de (ynglen) får gå med sin mamma en tid så hon sätter sin prägel på ynglen så de i sin tur blir bättre yngelvårdare(så sägs det iallafall)

Jag brukar ha en honan om gången i spöttekaret.
Så helt ärligt så är jag inte säker på hur det skulle gå om båda släppte sina yngel samtidigt.
I malawisjön så finns det grupper med tuggande honor som släpper sina yngel på samma plats..men som sagt vet ej säkert.

Sedan efter 2-3 veckor brukar jag ta ynglen till ett större akvarium.
Så de får växa till sig.

Tror desverre du har fått feil hunner til din hann,hunnene til steveni skal ha tverrgående striper og ikke på langs slik som dine har.
Hmmm.
Hva gjør jeg då , blir jo en krysning då visst det er tilfelle
Alenate
Tror desverre du har fått feil hunner til din hann,hunnene til steveni skal ha tverrgående striper og ikke på langs slik som dine har.

Alenate har helt rätt .
Har tittat i AD Konings`s Book of Cichlids and all the other fishes of lake malawi.
Där kan man se det tydlig som Alenate skriver.
Shiramor
Her er en fransk side med bilder av han- og hunfisk: [URLBLOCK1]

Såg inte din Shiramor ...Sorry

Där syns det oxå tydligt med ränderna på honan....här oxå

mvh Kjell
Ok, men hva gjør man med yngelen har en mistanke om at det er e hun Protomelas taeniolatus ? eller hva sier dere ?

Ka skal jeg gjøre med yngelen ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap