Kjøpt brukt akvarium med fisk

Har kjøpt et brukt akvarium med fisk i.
Blant annet 3 maller som jeg lurer på hva slags type det er.
Den største er ca 20 cm på øyemål.

Så er det en enslig ciklide, tror jeg da som jeg lurer på hvilken art og kjønn det er.
Og til slutt er det en ciklide trio (tror jeg) med en hann og to hunner.
Bildene er av den antatte hannen. Ikke lett å ta bilder av denne karen så bildene er ikke de beste. Klarte ikke å ta bilder av de to antatte hunnene.

På forhånd takk for all mulig hjelp.
BJH
Har kjøpt et brukt akvarium med fisk i. Blant annet 3 maller som jeg lurer på hva slags type det er. Den største er ca 20 cm på øyemål.

Dette ser ut som det er Gibbi
BJH
Og til slutt er det en ciklide trio (tror jeg) med en hann og to hunner. Bildene er av den antatte hannen. Ikke lett å ta bilder av denne karen så bildene er ikke de beste. Klarte ikke å ta bilder av de to antatte hunnene. På forhånd takk for all mulig hjelp.

Ser nok ut som en Tropheus sp. Black
Enig med Vidar om at den første er en Gibbi og den tredje en Tropheus.

Synes nummer to kan ligne på denne, men innrømmer glatt at jeg bare gjetter her
bilde 2 er nok en nimbochromis, men tipper det heller er en N. livingstoonii da denne er mye mer vanlig i handelen
Takker for tilbakemeldingene.

Nå kan jeg sitte meg ned å tenke over hva jeg skal gjøre med fiskene siden jeg nå vet hva slags arter det er.
jeg er også enig i at det er en livingstonii.. ligner ihvertfall veldig. og som richard sier, så er det denne som er mest vanlig i handelen. men bare så du er oppmerksom på det, så er den i rovfiskgruppen til malawiciklidene og vil mest sannsynlig spise alt av yngel.
Takker for tipset.
Ser at han er sjefen i akvariet

Har flere fisker som jeg skulle ha tatt bilder av.
Problemet er at jeg ikke finner laderen til kameraet
Har fått tatt litt bedre bilder av tropheusene.

Bilde 1 den dominante hannen
Bilde 2 en hunn
Bilde 3 den underlegne hannen

Basert på et meget dårlig bilde har det vært foreslått tidligere i denne tråden at det er
Tropheus sp. ´Black Kiriza´

Etter å ha kikket litt på forskjellige tropheusbilder så lurer jeg på om det kan være denne sorten
Tropheus duboisi

På forhånd takk
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap