Er dette SAE?

Jeg kjøpte denne fisken under navnet "vanlig algeeter" og er usikker på om den er av typen siamesisk algeeter.

Håper noen kan hjelpe meg!
Hei

Jeg synes dette ser mer ut som en Kinesisk Algespiser, Gyrinocheilus aymonieri.
Niks. Ikke noe SAE dette. Derimot er det en kinesisk algeeter, og de har en tendens til å bli noen skikkelig ramper når de blir store.
Det var litt mer likt ja...

Hva mener du med at den ikke er så grei når den blir stor? Ser at den kan suge seg fast til andre fisker med store flater, men har heldigvis ingen sånne, så vi får håpe at det går bra!
Det som menes med at dette ofte er en ugrei fisk når den er stor, er at den fort kan få det for seg at alt annet i karet skal terroriseres med jaging, biting etc.
Dette er trolig den mest forhatte arten på det norske marked - meget velfortjent etter min mening

Har sett slike idioter, på 4cm skamfere gullfisk på 20cm. Den rett å slett barberte gullfisken for skjell, mens offeret fortvilet forsøkte å riste av seg denne lille fjotten.
Huff...ja da skjønner jeg at dette ikke var noe godt kjøp Sånn er det når en uerfaren akvarist skal ut å kjøpe sin første fisk.
Men, det går greit så lenge...så får bare se an. Kanskje de må flytte etter hvert...

Takk for fine svar. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap