Noen som vet hvilken fisk?

Den er litt stor, kanskje 5-8cm. Den er hvil og orange, også har den en veldig fin hale.. ligner på en sånn gullfisk som man ser på tegnefilm. Veldig vanlig tror jeg, jeg vet om mange som har en slik..

Greia er iværtfall, jeg har en vanlig pleco tror jeg, og syv neon tetra. kan jeg ha denne fisken sammen med de?

Det er ei som ikke vil ha den lenger, og jeg kan godt ta den hvis de går sammen..

Bildene er av den jeg tror er en vanlig pleco.. noen som ser hva det er?
Er nok en slørhale(altså en opdretta gullfisk), og disse bør gå i stort kar da de blir store. Hvor stort er akvariet ditt?
ok. Jeg prøvde å finne bilde av den ,men fant ikke noe?

Det er bare 20liter,men jeg har tenkt å skaffe meg nytt i nermeste framtid. Den fisken har hun hatt veldig lenge, men er ikke så veldig stor.. Men¨går den sammen med de jeg har fra før?
Slørhale/gullfisk skal ha helt annen vanntemperatur enn de fiskene du har fra før, så de passer nok ikke sammen.

...og de krever en del større akvarium enn du har nå. Minst 100 liter står det i fiskebasen.
Inaktiv bruker
Er ganske sikker på at plecoen din er en Gibbiceps Hvis du leser om den på fiskebasen vil du se at den blir ganske stor å trenger et stort akvarium.
Mariia
Er ganske sikker på at plecoen din er en Gibbiceps ;) Hvis du leser om den på fiskebasen vil du se at den blir ganske stor å trenger et stort akvarium. :)

Huff, ja jeg vet det. Da jeg kjøpte den i butikken sa jeg til han mannen at jeg var nybegynner, og at jeg ville starte med noe enkelt. han gav meg den svarte store, og en sånn mini albinofisk som viser seg å være stimfisk! Og den svarte har jeg hørt kan bli oppti 50cm! så det var ingen serriøs handel jeg gjorde.. Men jeg har sagt fra i dyrebutikken at jeg ikke kan ha den pga str, så jeg skulle få bytte den i flere små.

Er det noen andre fisker jeg kan ha sammen med de neontetraene mine?
da må jeg helst vite hvor stort karet ditt er. men guppy ancistrus osv mange fisk. gå inn på neontetra og se på venstre side der. så står det "andre har noentetra sammen med"
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap