Identifisering av fisk

Kan noen fortelle meg hvilken fisk dette er? Var og kjøpte meg 10 SAE i går, og fikk 6 SAE og 4 av disse.
Plussmedlem
Tror ikke denne er en like god algespiser, nei

Se bildet av hunnen.

Også her.

Hvis det er denne, så er det en sårbar art ifølge IUCN Red List.

Tusen takk for svaret

Ligner veldig på den ja hmm, hva skal jeg gjøre med denne da?
Men har de lov å selge rød liste fisker da?
Plussmedlem
Så bra at den lignet

Foreslår at du reiser tilbake til dyrebutikken og får tak i noen hanner (om du bare har hunner) hvis butikken har.
Krev et lite prisavslag så lenge de "lurte" deg p.g.a. SAE'ene... Eller var det du som var heldig på prisen..?
Så passer du veldig godt på disse fiskene

Er ikke så godt kjent med regelverket angående dette, men en oppføring på "rødlista" er ikke det samme som å si at den er fredet.
Håper det er nasjonale regler der hvor denne fisken kommer fra som beskytter den der.
Jeg antar at det foregår oppdrett av denne fisken, så da er det sikkert "lovlige" fisker du har.
Jeg har selv hatt fisk som har vært i kategorien CE (Kritisk truet). Følte meg ikke som en kriminell, men men...

IUCN

I alle tilfelle så har du krav på å få byttet dem i SAE hvis du ønsker. Butikkens feil dette.
Er ikke sikker på om jeg var heldig, for jeg la ikke prisen på disse på minnet, men problemet mitt nå er jo at disse skal ha helt andre vannverdier enn de andre fiskene mine + at det er blir en tur på 40 mil for å få levert de tilbake, og da blir fiskene virkelig dyre

Og uansett satser jeg på at dette er oppdrettsfisk og at det er fullt og helt legalt og ha de. Vil uansett tro at ingen dyrebutikk ville tørre å selge fredet fisk (eller noe annet fredet dyr for den saks skyld)
Plussmedlem
ny, det er jeg det
...blir en tur på 40 mil for å få levert de tilbake, og da blir fiskene virkelig dyre:(

Langt fra "hvem vet" til den lokale dyrebutikken altså
Hehe. Fikk endelig endret, så det står hvor jeg bor:P Ikke til den lokale dyrebutikken, var i "stor byen" og handlet, siden de nesten ikke har noe utvalg på fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Bernt René Voss Grimm
Reklame for plussmedlemskap