Ål

noen som vet hva slags ål dette er? finner den ikke i fiskebasen.
den spiser i alle fall algetabletter og liker å grave seg ned i sanda så bare 1cm av hodet stikker opp. er mellom 20-30cm lang
Ser ut som en ... ål rett og slett, altså en vanlig ål
Plussmedlem
Ja, det ligner på en helt vanlig, slimete ål.
Himla uklare bilder, men synes dette minner om en "øreål" jeg.

Kan jo egentlig også minne litt om den elektriske ålen utseendemessig.

Du får kikke etter og se om noen av disse stemmer, du som kan se fisken "live"
veit det er dårlige bilder.... denne graver seg ned i sanden hele tiden....
Ål
Hvis det er sant som det står i linken til Loomis så drar denne tilbake i sjøen for å gyte.

Problem?
Plussmedlem
Problemet kommer hvis du ikke har dekkglass
har heldekkende lystopp så den kommer ikke til sjøen hehe og nermeste den greier er nummedalslågen hehe
hvis det er en vanlig europeisk ål, noe som er sansynlig, uten å være helt sikker, kan du lese litt om den i denne tråden.

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1037&thread_id=27976&message_id=168006#168006
Plussmedlem
bichir
har heldekkende lystopp så den kommer ikke til sjøen hehe og nermeste den greier er nummedalslågen hehe

Hender Numedalslågen går veldig høy. Håper akvariet ditt står på trygg grunn
Numedalslågen eller ikke...
Disse sies å krype rett opp Altademninga. Vann er ingen nødvendighet, de kommer seg skremmende langt i fuktig vær. Og de vet nøyaktig hvilken veg de skal...
Den bør få litt mer en bare algetabletter.

Jeg fòrer med reker,røde mygglarver og fiskekjøtt. SKjønt all sjømat vil lett falle i smak hos ålen.

Den bør også få litt huler å gjemme seg i for trivselens skyld. Jeg har holdt ål i kar med brakkvann og temperatur på ca 20 grader i gjennomsnittet i over et halvt år.

Den høyere temperaturen vi har i et vanlig akvarium øker metabolismen i forhold til hva arten vanligvis har og den bør derfor fòres ofte. Om den blir sulten vil den etterhvert jakte på andre beboere.

Temperaturer høyere enn 20 grader anbefales ikke, helst lavere. Selv skal jeg bygge kjøleannlegg til sommeren for å holde mine nordiske arter i mer naturlige temperaturer. Av det jeg har sett så langt så vil den høyere temperaturen føre til at livet deres på en simpelt beskreve måte går i "fast forward". Det vil gå bra en stund men de vil mest sannsynlig ikke leve like lenge da dette ikke er naturlig for dem eller organene deres.

Hvor lenge de kan gå i høyere temperatur før de får problemer eller slutter å trives anes ikke,mine ser ut til å ha det mer enn meget bra enda

Nok en ting som vil bli et problem er størrelsen, den blir veldig stor.
Liz H
Himla uklare bilder, men synes dette minner om en "[URLBLOCK1]" jeg. Kan jo egentlig også minne litt om den [URLBLOCK2]utseendemessig. Du får kikke etter og se om noen av disse stemmer, du som kan se fisken "live" :)

Eller stikke fingeren ned ogkose med den. Får du støt = Ingen øreål,tihiii...
Det ser akkurat ut som vanlig ål ja. Har til og med sett sånn som det der i skogen ved et vann, hender de migrerer over land for å komme til vann på andre siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap