Dverggurami

Hei, har gått til anskaffelse av noen dvergguramier..

Hvis jeg har skjønt dette så er den oransje HANNEN pga. den spisse ryggfinnen.
Og det andre er HUNNA (har 2 stk) Men kom i tvil idag da jeg kjøpte hannen, da de sa at den blågråe var BLÅgurami? Er det sant? Fordi der jeg kjøpte hunnene sa de at det var dverggurami.. Mildt forvirra kan du si!! hadde lyst til å kanskje få til lek jeg da. Veit ikke hvordan dette går nå. Fordi det kan vel ikke bli lek hvis det ikke er samme type gurami.

Mvh Kenneth aka AQUANEWB
Jeg synes det ser ut til at du har to blåguramihunner ja.

Dverguramihunnen er kortere i kroppen mener jeg, og er ikke så blå.
Hannen (den rød) er nok en dverggurami.

Jeg er mer usikker på de to andre bildene. Det ser i hvert fall ikke ut som dverggurami-hunne på meg. Blågurami har disse lyse prikkene på finnene/halen, så det er nesten så jeg tror butikken har rett her, ja.

Men - er som sagt ikke 100% sikker. Det kommer vel flere til etterhvert med sine meninger

Du kan jo titte på bilder i fiskebasen også, av begge typene og se hvem som ligner mest. Du kan jo titte på fisken din og sammenlikne bildene

Edit: der var jeg litt treig, ja.
Altså, det jeg mente var. Den røde er garantert en han dverggurami.

Jeg mener at de andre to bildene er av blåguramihunner.
Dette er min dverg-gurami hunn, til sammenlikning.

[External Image]
Jepp, det kan nok stemme dette dere sier her, som sagt er jeg ganske fresh i gamet. Men synes det er veldig bra at det finnes en side som dette!!! Står veldig mye bra her for nybegynnere og det er jo også godt å dele med andre som har samme intresse. Må nok få kjøpt noen dvergurami hunner da til uken.

Pluss en hann til blågurami hunnene.. Kjedelig å leve uten det motsatte kjønn, en ting som er sikkert!

God Natt mvh Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap