Kjønn på apistogramma macmasteri

Hei

Har disse 3 A.macmasteri i akvariet, men er veldig usikker på kjønn, selge prøvde å plukke ut 1 hann og 2 hunner, men var ikke sikker.
Den ene Bilde nummer 1 er jeg ganske sikker på at er en han, den er mye større enn de andre 2. De andre 2 er de jeg er usikre på, de er begge mindre enn hannen, har mindre "finner" og har lite oransj i disse. Er usikker på hvor gamle de er. Hanner jager fælt på de ene av "hunnene" mens den andre virker det som han har slått seg litt ti ro med, ved foring er de alle stort sett venner.

Fisken til venstre i bilde 1 og i bilde nummer 3 er den samme.

Beklager drålige bilder, ute av fokus, men jeg har ikke noe bedre enn et mobilkamera for øyeblikket.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ingen av de avbildede fiskene er Apistogramma macmasteri.

Den store hannen på bilde 1 er en Apistogramma agassizii.

De to andre fiskene kan være samme art, men bildene er dessverre for utydelige til at det kan sies noe sikkert hverken om art eller kjønn.

Det ar du jaggu rett i. Var nære på å spørre om det var macmasteri også i innlegget, da de ikke ligner det døyt på bildene i fiskebasen. Flotte er de uansett skal få lånt et bedre kamera og komme tilbake med bedre bilder snart
på det første bildet er en hann, på de to andre kan det være unge hanner, det spørs om de er like store som hannen på det første bildet. er de like store som den er de nok hunner.
Synes dei to nederste fiskane har litt for mykje metallisk blått i seg til å være hunner. Eg har sjølv hatt denne fargevarianten av agassizii og då var det ikkje problem å sjå forskjell på kjønnene.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap