Guppy

Hei! Det ser ut som en helt vanlig guppy, så vidt jeg vet er det bare to typer, Endlers Levendeføder og Guppy. Jeg er ganske sikker på at det er en hann. Se på denne linken;

Den ligner veldig på en Poecilia reticulata.
Det er den vanlgste varianten av guppy, fargene kan variere
vist du søker på guppy i fiskebasen her på AF så finner du 24 bilder av Poecilia reticulata og den du har bilde av ligner veldig på en av dem siste bildene....
det kan joikke være den du sa anita for den jeg har er jo gul og lit grøn
Den der er en helt vanlig guppy, også kalt kulturguppy, Poecilia reticulata. En hanne.

Guppy finnes i stort sett alle de farger og fargekombinasjoner man kan tenke seg, de bildene i fiskebasen her er bare et lite utdrag av de fargevariantene som finnes. Men alt er samme fisken.
Jo det er nok det.
Om du ser på min profil og på mitt akvarie har jeg en som er nesten helt lik din.
Det finnes ikke flere typer Guppy sånn som det er med L-maller, Corydoras osv. Om du søker på Guppy i fiskebasen får du opp 3 typer. Din er en Guppy. Guppiene finnes i alle slags farger, grønne, blå, gule rød, flerfargete osv
Gratulerer med fin fisk
tusen takk de er ganske artige men hvor lang tid tar det før det blir yngel
Hehe det er nok ikke noe fasitsvar på det Hvor mange guppier har du da?
hula,kula og timmy
hvor lang tid tar det før det blir yngel

Guppy yngler ca hver 28 dag. Men det er et estimat og ikke en fast regel.
På bildet du sendte ser jeg bilde av to hanner. Hvor mange hunner har du?
hei igjen jeg tror det er en hun pga jeg spurte om 3 hanner men de er litt uærfarene så jeg tror de ga meg 2 hanner og en hun
her kommer et par dårlige forklaringer du ser det på finnen under.
hula,kula og timmy
hei igjen jeg tror det er en hun pga jeg spurte om 3 hanner men de er litt uærfarene så jeg tror de ga meg 2 hanner og en hun

Det er enkelt å skille hunner fra hanner når de er levendefødende.

Se på det bildet her, på finnen "under magen" på fisken. På dette bildet ligner finnen på et sverd. Det er da en hanne.

Men på det bildet her er finnen formet som en vifte. Det er da en hunne.

I tillegg er som oftest guppy.hanner mer fargerike på hele kroppen, mens hunnene er mer fargeløse på kroppen og stort sett bare har farge på halefinnen. Men det sikreste er å sjekke gattfinnen og se om den er vifteformet eller spiss.

Guppy hanner maser veldig på hunnene og vil parre seg hele tiden. For å ikke slite ut damene, bør man derfor ha minst to damer per hanne
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap