- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva slags catfish?
Hva slags catfish?
Kjøpte en fisk i dyrebutikken og det var en catfish, men når jeg søker i fiskebasen, så får jeg opp så mange slags typer catfish, men ingen ligna på den jeg har, kan noen hjelpe.
Har ikke fått tatt bilde av den enda, fordi den er nesten ikke å se, men den har en svart flekk på hver side, og er litt rødaktig. Den er kun 4cm.
Har ikke fått tatt bilde av den enda, fordi den er nesten ikke å se, men den har en svart flekk på hver side, og er litt rødaktig. Den er kun 4cm.
Postet 21.06.08 kl 03:03
Postet 21.06.08 kl 03:15
Postet 21.06.08 kl 04:19
Lignet den noe på Synodontis notatus?
Postet 21.06.08 kl 04:50
Har sett den litt mer i dag før lyset slo seg på, men den er litt mer rødaktig og har to hvite tråder under munnen som går rett framover og to svarte tråder som går til siden. Den har to svarte flekker litt foran på kroppen og rett før halefinnen er den svart. Skal få prøvd å få lokket den fram sånn at jeg kan få tatt et bilde. Dama i dyrebutikken sa at jeg kjøpte den på eget ansvar, da den vistnok etter allerede tre mnd. ville begynne å spise småfisk!
Hadde vært artig å visst litt mer om den. Takk fo svar så langt ihvertfall.
Hadde vært artig å visst litt mer om den. Takk fo svar så langt ihvertfall.
Postet 21.06.08 kl 14:03
På beskrivelsen så høres det ut som Mystus micracanthus. Ingen bilder her i basen (kanskje du kan bidra med bilder om det er den), men fant noen på nettet her.
Postet 21.06.08 kl 21:43
Tusen takk tante Astrid der er fisken min ja
Men hu i butikken sa at jeg kjøpte den på eget ansvar og at den etter tre mnd. ville kunne begynne å spise ander fisker, så jeg trudde det var en fisk som ble skikkelig stor og glupsk jeg. Den blir jo ikke større enn 15 cm, så da skal den få det godt hos meg.
Takk takk
Men hu i butikken sa at jeg kjøpte den på eget ansvar og at den etter tre mnd. ville kunne begynne å spise ander fisker, så jeg trudde det var en fisk som ble skikkelig stor og glupsk jeg. Den blir jo ikke større enn 15 cm, så da skal den få det godt hos meg.
Takk takk
Postet 22.06.08 kl 12:25
Flott at sporene ledet fram til en løsning
En annen Mystus er Mystus bimaculatus. Den kan også ligne på din beskrivelse. Denne blir ikke så stor og er en av de fredeligste av Mystusene.
Vil også nevne at bildet av M. micracanthus som er fra Back to Nature sin bok "Guide to Catfishes" visstnok er et bilde av M. bimaculatus.
En annen Mystus er Mystus bimaculatus. Den kan også ligne på din beskrivelse. Denne blir ikke så stor og er en av de fredeligste av Mystusene.
Vil også nevne at bildet av M. micracanthus som er fra Back to Nature sin bok "Guide to Catfishes" visstnok er et bilde av M. bimaculatus.
Postet 22.06.08 kl 20:43