- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva er dette for en fisk?
Hva er dette for en fisk?
Postet 28.06.08 kl 02:15
Postet 28.06.08 kl 02:23
Endret: 28.06.08 kl 02:24
Postet 28.06.08 kl 02:26
Postet 28.06.08 kl 10:11
Postet 28.06.08 kl 13:28
Joda, den er ikke så ille. Er begynt å bli vant til den nå, men fikk litt sjokk i starten da jeg bare er vandt til scalare og platy
Den bor noen dager i et lite 65 liters kar(stakkars)inntil jeg får satt opp 720L. jeg kjøpte for noen dager siden. Det tok ca. et døgn før den beg. å spise, men nå er den veldig glupsk og det ser ut til at den trives godt, selvom plassen er minimal.
Ps: Siden jeg ikks er vant til så stor fisk, så lurer jeg på hva som er vanlig matmengde per dag. Fks: oksehjerte tabletter, hvor mange sånne kan jeg gi per dag. Det virker som om den spiser alt hva den kommer over.
Er det slik at så lenge den spiser opp maten og den ikke blir liggende igjen, så er det greit.
Eller er det sjangse for nitritt selvlom fisken spiser opp all maten også?
Den bor noen dager i et lite 65 liters kar(stakkars)inntil jeg får satt opp 720L. jeg kjøpte for noen dager siden. Det tok ca. et døgn før den beg. å spise, men nå er den veldig glupsk og det ser ut til at den trives godt, selvom plassen er minimal.
Ps: Siden jeg ikks er vant til så stor fisk, så lurer jeg på hva som er vanlig matmengde per dag. Fks: oksehjerte tabletter, hvor mange sånne kan jeg gi per dag. Det virker som om den spiser alt hva den kommer over.
Er det slik at så lenge den spiser opp maten og den ikke blir liggende igjen, så er det greit.
Eller er det sjangse for nitritt selvlom fisken spiser opp all maten også?
Postet 30.06.08 kl 01:37
Kan ikke svare på hvor mye mat den trenger, men at det kan bli nitritt selv om maten blir spist opp kan jeg si et høyt ja til. Det er nemlig ikke bare uspist mat som skaper overskudd av avfallstoffer, men også det som kommer ut igjen etter å ha blitt spist.
Siden den foreløpig går i et såpass lite kar med et, antagelig, like lite filter, så ville jeg vært veldig forsiktig med fôringen, skiftet vann ofte og fulgt nøye med på nitritt-nivået.
Siden den foreløpig går i et såpass lite kar med et, antagelig, like lite filter, så ville jeg vært veldig forsiktig med fôringen, skiftet vann ofte og fulgt nøye med på nitritt-nivået.
Postet 30.06.08 kl 11:44
Postet 22.07.08 kl 19:12