Crabo?!

Fikk 2 fisker av min samboer en dag. Hun hadde sagt vi hadde malawi ciklider i akvariet. De på butikken sa det gikk greit og sa fisken heter crabo. Har søkt på nettet og i boka mi, men finner ingen fisker med dette navn. Kan noen hjelpe meg med å identifisere fiskene? De er gul aktige med sorte striper/flekker.
Det spørs om det er denne. Et par treff i søket mitt på nettet nevnte at den enkelte steder hadde blitt feilbenevnt som crabo. Sikkert en liten skrivefeil og avglemt r
Takk!
Det stemmer nok det, søkte på krabo, carbo og andre muligheter, men aldri crarbo
Må forresten nevnte at jeg synes litt synd på pansermallen din. Den foretrekker helt andre vannverdier enn malawi og bør helst gå på sand, i alle fall ikke på skarp grus. Det kan slite slik på bartene at de forsvinner helt og fisken får problemer med å finne maten. I tillegg så er nok disse ciklidene altfor tøffe samboere for den. Så den var rufsete i finnene
huff ja, det stemmer nok det, men den har vert sammen med de i ca. ett halvt år nå, og har vert rufsete i finnene siden før det ble ciklide kar, valgte å beholde den der siden den ser ut til å trives. er også blitt veldig "feit" den siste tiden...
vet du foresten hvilken type ciklide som svømmer i bakgrunnen på det bilde med pansermallen? Husker ikke hva det var når jeg fikk dem, har 2 stk. Det er så mange blålige varianter med svake striper...
Du får se om du kanskje har mulighet til å omplassere den på sikt. Den vil jo helst gå i flokk også og ikke helt alene.

Så forresten du etterlyste fôr i en annen tråd. Søk på rekemiks eller rekemix så vil du få opp oppskrifter på et hjemmelaget fôr som veldig mange malawi-eiere sverger til

Kan ikke si at jeg kjenner igjen den, nei. Forhåpentligvis stikker noen malawi-eksperter innom tråden og gir en sikker identifikasjon. Hvis ikke så får du eventuelt poste en ny tråd med den fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap