- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Crabo?!
Crabo?!
Fikk 2 fisker av min samboer en dag. Hun hadde sagt vi hadde malawi ciklider i akvariet. De på butikken sa det gikk greit og sa fisken heter crabo. Har søkt på nettet og i boka mi, men finner ingen fisker med dette navn. Kan noen hjelpe meg med å identifisere fiskene? De er gul aktige med sorte striper/flekker.
Postet 17.07.08 kl 21:07
Det spørs om det er denne. Et par treff i søket mitt på nettet nevnte at den enkelte steder hadde blitt feilbenevnt som crabo. Sikkert en liten skrivefeil og avglemt r
Postet 17.07.08 kl 21:16
Postet 17.07.08 kl 21:31
Må forresten nevnte at jeg synes litt synd på pansermallen din. Den foretrekker helt andre vannverdier enn malawi og bør helst gå på sand, i alle fall ikke på skarp grus. Det kan slite slik på bartene at de forsvinner helt og fisken får problemer med å finne maten. I tillegg så er nok disse ciklidene altfor tøffe samboere for den. Så den var rufsete i finnene
Postet 17.07.08 kl 21:41
Postet 17.07.08 kl 21:46
Postet 17.07.08 kl 21:49
Du får se om du kanskje har mulighet til å omplassere den på sikt. Den vil jo helst gå i flokk også og ikke helt alene.
Så forresten du etterlyste fôr i en annen tråd. Søk på rekemiks eller rekemix så vil du få opp oppskrifter på et hjemmelaget fôr som veldig mange malawi-eiere sverger til
Kan ikke si at jeg kjenner igjen den, nei. Forhåpentligvis stikker noen malawi-eksperter innom tråden og gir en sikker identifikasjon. Hvis ikke så får du eventuelt poste en ny tråd med den fisken.
Så forresten du etterlyste fôr i en annen tråd. Søk på rekemiks eller rekemix så vil du få opp oppskrifter på et hjemmelaget fôr som veldig mange malawi-eiere sverger til
Kan ikke si at jeg kjenner igjen den, nei. Forhåpentligvis stikker noen malawi-eksperter innom tråden og gir en sikker identifikasjon. Hvis ikke så får du eventuelt poste en ny tråd med den fisken.
Postet 17.07.08 kl 21:50
Endret: 17.07.08 kl 21:52
Postet 17.07.08 kl 21:55