Enda mere fisk, du verden vi er uvitende:p

Jada menge som spør her, inklusive meg, godt jeg ikke er alene så hva er dette for slags sort. Den hvite ligner blå acara, men er d en albino??Eller en helt annen type... Den andre har blåe skinnende flekker mot rødbrun "bakgrunn" :P
jeg veit ikkje heilt kva fisk det er men det eg veit er at det ikkje er ein albinovariant for da må den ha røde øyner men at det kan vere ein fargevariant.
Det øverste bildet får meg til å tenke på "elfenbensciklide", altså en fargevariant av Archocentrus nigrofasciatus, men det stemmer ikke helt synes jeg...

Det nederste bildet er en juvelciklide-art. Det er flere arter som likner hverandre veldig av juvelciklidene, men foreslår Hemichromis bimaculatus.
Hei igjen
Takker nok engang for svar. Jeg så på noen bilder av Hemichromis bimaculatus, men får det ikke helt til å stemme. Fiskene er over de 14 cm nevnt i fiskebasen og er mere halmåneformet, skikkelig bue på oversiden å nesten flat på undersiden. Nå kan bildene i basen sikkert være litt missvisende, har vært borti det før. men fargene stemmer da Kanskje det er dem likevel. noen flere forslag?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap