En slags sugemalle! hvilken type?

Hei hei,

Jeg har en ancistrus (sugemalle) som jeg lurer på hva heter. Har ikke bilde av den, men den er gråfaret med hvite prikker. Dessuten er den lett gjenkjennelig med hvite flekker ytterst på finnene, Noen som vet? Har hatt den i ca 4 år og den er omtrent 12-16 cm... Den var visst ganske sjelden da jeg kjøpte den.

På forhånd takk..

MVH Morten
Morten Rye Pedersen
Hei hei, Jeg har en ancistrus (sugemalle) som jeg lurer på hva heter. Har ikke bilde av den, men den er gråfaret med hvite prikker. Dessuten er den lett gjenkjennelig med hvite flekker ytterst på finnene, Noen som vet? Har hatt den i ca 4 år og den er omtrent 12-16 cm... Den var visst ganske sjelden da jeg kjøpte den. På forhånd takk.. MVH Morten

Kjenner ikke til andre ancistruser enn di typene jeg selv har, oppdretsvariant og albino. Men skriv ancistrus der det står søk i forum, så får du frem en haug med forskjellige ancistrus, og du vil sikkert finne din type der

Mvh Leif
Det ville nok hjelpe veldig med et bilde av mallen. Det finnes hundrevis av maller å velge mellom, så dette blir som å lete etter nåla i den berømte høystakken
Ancistrus er bare en av mange slekter innen Loricariidae. Men er du helt sikker på at mallen du har er en av Ancistrusene? Det ville jo begrense letingen litt men... som sagt, et bilde hjelper alltid på id!

Begynn gjerne å lete selv blant bildene i denne databasen hos L-welse, eller i denne hos PlanetCatfish
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap