Hvilke malawi er egentlig disse 3?

Har kjøpt noen malawi fra en mann i Sørumsand/Fetsund for noen uker siden. Han skulle bli kvitt noen malawi som fulgte med i et kar, hadde selv ikke greie på malawi, men hadde vissnok navnene på malawiene fra forrige eier. Den ene, gulorange, voksen fisk på ca 15 cm, ble antatt å være en Metriaclima sp. "Msobo"(bilde nr.1).Den har svake vertikale striper over kroppen, litt orange-aktig. Den blåsorte fisken, også voksen og ca 16 cm, ble antatt å være "mannen" til den gulorange, altså også en Metriaclima sp."Msobo"(bilde nr.2). Når jeg surfer rundt på nettet i etterkant ligner den blåsorte med hvit haletupp mye mer på en Pseudotropheus Acei Ngara (White Tail). På cichlid-forums sider likner ikke Msoba`n i det hele tatt på min blåsorte fisk. Er det flere som kommer til samme konklusjon? Men hvilken fisk er så den gulorange? Har også lagt ved bilde av en tredje malawi, denne er antatt til å være kone nr 2 til den blåsorte, men de to gule er veldig forskjellige (bilde nr.3). Synes i grunn at denne tredje fisken ligner mistenkelig på en Rød Zebra (hann?). Mistanken blir styrket av at denne krangler gjennom glasset med en rød Zebra-hannfisk i nabokaret. Disse to karene står tett inntill hverandre. Det må sies at fisk nr 1, gulorange med striper er hissig mot den blåsorte, jager han hele tiden,stakkar. Har flere bilder også, men ser ut som om det bare går å legge ut 3 bilder av gangen. Hva mener dere der ute?
Litt usikker på de to første, men den siste er en Rød zebra som du antar
Synes også det er en viss likhet mellom Acei og den på bilde 2, men jeg kan ikke si helt sikkert at det er en Acei
Takk for raskt svar:)
Takker for tilbakemelding! Er spent på også andres meninger...
Skal legge ved flere bilder snart.
Bare en kort info om at jeg ikke har internett-tilgang noen dager, kanskje uker fremover. Noe feil på bredbåndslinja vår. Skriver nå fra en annen maskin. Skulle veldig gjerne ha lagt ut de andre bildene jeg har. De kommer når jeg har fått tilbake internett igjen
Metriaclima lombardoi
Pseudotropheus sp. "Acei" (Ngara)
Metriaclima estherae

I den rekkefølgen
Alenate
Metriaclima lombardoi Pseudotropheus sp. "Acei" (Ngara) Metriaclima estherae I den rekkefølgen :)
Er du sikker?
Magne Appelgren
[QUOTE=Alenate]Metriaclima lombardoi Pseudotropheus sp. "Acei" (Ngara) Metriaclima estherae I den rekkefølgen :)
Er du sikker?

Detta kan du säga Amen till !
Alenate kan sina Malawi han

mvh Kjell
Da takker jeg for alle kloke svar
Var nokså sikker på den blå og den siste orange, men måtte få det bekreftet.
At den orangegule var en lombardoi var meget nyttig informasjon, for han er en skikkelig sinnatagg, og passer ikke med de andre rolige malawiene jeg har. Tok faktisk livet av den uskyldige, søte, lille Golden veldig brått. Var helt ok på morgenen, svømte rundt og levde sitt eget, lille liv. Et par timer senere lå den på ryggen, død, med kun ett øye... Både rød zebra og lombardoien er nå lagt ut til salgs...til en "god pris".
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap