Barbe?

Jeg kjøpte denne fisken for noen dager siden. Betjeningen i butikken sa det var en fembåndsbarbe.

På akvarieglasset stod det 3 navn:
Tigerbarbe
Cherrybarbe
fembåndsbarbe

men etter å ha sett i fiskebasen, så synes jeg ikke den ligner nevneverdig på en fembåndsbarbe! Og ikke fant jeg noen annen barbe (med bilde) som lignet. Ingen jeg så hadde denne store finnen mellom buken og halen.

Håper noen kan hjelpe meg
Plussmedlem
En tetra.
Skjørtetetra.
Plussmedlem
Banjano
Jeg kjøpte denne fisken for noen dager siden. Betjeningen i butikken sa det var en fembåndsbarbe.

Mye flink betjening å finne

Det er forøvrig en stimfisk. Kjøpte du flere?
Ja, jeg kjøpte 5 stk. Men ser at det er for lite for at de skal trives. Passer dårlig å skaffe en stor stim, så da får jeg heller prøve å levere de tilbake.

Har merket før at det er dårlige kunnskaper på denne butikken, og det kom det nok et eksempel på her!

Var egentlig ute etter SAE, men det hadde de ikke. De anbefalte da denne (som visstnok også skulle være algespiser). Forundrer meg ikke om de snart hiver katter i akvariene og selger de som guppy

Takk for svar i alle fall!
Plussmedlem
Banjano
De anbefalte da denne (som visstnok også skulle være algespiser).

Ojojoj...*stønn*

Tør jeg spørre om hvilken butikk?
Du spør etter SAE - dette har de ikke, så da anbefaler de seg fembåndsbarbe som algespiser istedet... OG klarer å gi deg en bitteliten gruppe av stimfisken skjørtetetra....??

Herregud!!!

Jeg er ofte opptatt av å se begge sider i en sak/ forklare butikken - men dette er absolutt lavmål og litt til... Butikken som solgte deg dette bør SKJERPE SEG!

Og selvsagt skal du få levere tilbake fiskene i butikken! De har solgt deg noe under falske forutsetninger - og du fikk ikke engang den varen de sa de solgte deg (og betalte for....)...

Faktisk ille nok til å kunne konkurrere med en av mine andre skrekkeksempler: butikken som solgte kunden en oscar til 60-literen under navnet "sommerfuglciklide". Innen ett år varakvariet for lite og all annen fisk spist, for å si det sånn....
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap