Kan du finne ut hvilken fisk det er ?

Ok veldig håpløst spørsmål her nå.
Dama prøver å fortelle meg om en fisk som jeg vistnok har sagt var fin men vet ikke hvilken type det er, hu vet ikke navnet på den men vet hvordan den ser ut.

Men tenkte å prøve å komme frem til noe svar her. Den har på en måte en hake som stikker lengre fram enn munnpartiet, "baktung". Den siste vi så var svart og hvit , men tror den kan være forskjellige farger. Kom med tips om hva det kan være fore noe

Good luck :P
Haken minner visst litt om øksefisk, bare stikker enda mere fremover
Tenkte å foreslå elefantfisk, men nå ble det vanskelig. Hvilken størrelse har disse?
Plussmedlem
Like håpløst svar...
Elefantfisk?
Svart og hvit...noe som stikker fram...Baktung? Tja...

Edit...Noen andre som tenkte slik også...
Ikke bry dere så mye om fargen :P Er ikke elefantfisk nei, den har da ikke noen hake Vet ikke vokse.n størrelse, men den hun såg var en 5cm
Plussmedlem
Veit da at elefantfisk ikke har hake :P
Men ikke godt å vite hva du legger i setningen "har på en måte en hake"

Altså kanskje ikke en stimfisk...
Hvilket vannlag svømte den i? Nede langs bunnen, midten eller øverst som en øksefisk?
av en eller annen grunn får jeg scalare i tankene, men den er da ikke så baktung og med hake...
Plussmedlem
Hvis den kan komme i forskjellige farger så kan det jo være en art som er drettet på kryss og tvers utallige ganger.
Denne haken...Kan det være at hun mener underbitt?
Seilfinnemolly har jo en slik kjeft
Har tenkt på molly en dretta molly selv men hun er bestemt på at noen molly er det ikke :P Er ikke noen av de fiskene som er foreslått nei
Hun har prøvd å tegne noe her, men kan godt si at det ikke er hennes beste side :P

Ligner litt på en kylling sett fra siden.. Eller en diskus med munnen som nesten øverste del av fisken og en hake som stikker ut fremover..

Det jeg ikke forstår at det er jeg som har sagt at den fisken var fin.. Og det utelukker egentlig molly :P
En tetra av noe slag, f.eks Skjørtetetra? Ligner ikke mye på en kylling, da men
Det er jo en lang liste med fisk som har "underbitt" pga at de spiser insekter o.l. fra overflaten.
Hvis du søker etter "tetra", "barbe" osv i fiskebasen så kommer det opp masse småbilder. Kanskje du finner den da?
Har sett gjennom det meste som er og se gjennom men finner ikke.. Vi tar turen i morgen skal si ifra hva det er for noe da :P

Er ikke noen type tetra, men øksetetra er visst det som ligner mest men er ganske ulik den og..
Kasper Bedsted
sommerfuglfisk??

Den tenkte jeg på også, pga haken. Men det er jo ikke akkurat en FIN fisk da...? Den er styggkul, så stygg at den blir interessant
Et bilde av en Sommerfuglfisk er månedens vinner i fotokonkurransen forresten.
Foreslo at det var den selv men det var det ikke.. Jeg begynner å tro at hu har drømt :P
Den er nok i fiskebasen et sted.
Sitat fra AF: "Her kan du søke i fiskedatabasen vår. Den inneholder nå 14837 fisker!
Av disse er 11990 ferskvannsfisker, 1298 er brakkvannsfisker og 2328 er saltvannfisker".

Kan bli mye gjetting
kampfisk og svart neontetra
Plussmedlem
Her er den fargerikeøksefisklignendemedhakefisken.
Vet vel ingen som svømmer mer baktungt enn denne. Svart og hvit er den også, men noen særlig hake har den ikke. Når noen sier stor hake så tenker jeg på arrowana. Om den finnes i sort/hvit vet jeg ikke og direkte baktung er den vel heller ikke.
hehe den var baktung ja Kan trygt si det ikke var arowana :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap