Ancistrus, gibbi?

Heisann!
Jeg har nettopp fått en liten vaktmester for 120litern, den er 3-4cm nå men jeg er litt usikker på hva det egentlig er. Mener å huske at dama i butikken kalte den noe med seilfinne, så jeg fant "sail fin pleco" aka gibbiceps her på forumet, men ser på bildene at det ligner mer på en Ancistrus med prikkene.

Noen som kan si noe mer bestemt om hva det er? Evt kjønn? Regner med det litt tidlig enda, men. Tenkte etter hvert å finne en venn til denne lille ryderen, men om det er en Ancistrus, vil den da kunne formere seg med andre Ancistrus-varianter? Kan tenke meg det kan bli vanskelig å finne en partner om det finnes 140 forskjellige varianter...

Legger ved bilde så godt jeg kan!
Jepp, det er en ancistrus. Ikke slemt ment mot de i butikken, men klarer de ikke å se at det er en ancistrus, er det noe rart. Når jeg begynte med akvarie visste ikke jeg hva det var heller, men de i butikken, bør jammen meg vite det.
Matsi95
Ikke slemt ment mot de i butikken, men klarer de ikke å se at det er en ancistrus, er det noe rart. Når jeg begynte med akvarie visste ikke jeg hva det var heller, men de i butikken, bør jammen meg vite det.

Men det er da nærmest en "kjensgjerning" at dyrebutikker ikke har peiling på fisk...
Derfor bør vi aldri høre på de i butikken, men heller sjekke opp selv, FØR vi kjøper event. fisk, pumpe,osv. Om en ikke vet med sikkerhet at i akkurat *den* butikken er de flinke med fisk og utstyr.
Enig. I dyrebutikken jeg handler i var cherrybarber blitt til kobberbarber.
Siden mange dyrebutikker bestiller fiskene sine gjennom svenske Imazo så er mange av bestillingslistene også på svensk. Derfor kan enkelte fisker ende opp med svenske populærnavn når de selges, som for eksempel at cherrybarben blir hetende kobberbarbe. Den heter nemlig kopparbarb på svensk. Godt vi har latinske navn i tillegg hvis ikke ville alt endt opp i total forvirring til slutt
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap