En type ciklide tror jeg, rosa, noen som vet?

Inaktiv bruker
faren til eksen min kjøpte seg en fisk for noen uker siden, å de lurer da på hva denne heter, så da spør jeg dere vet dere hva denne raringen heter?
Inaktiv bruker
papegøyeciklider er vel ikke så avlange?
Inaktiv bruker
mulig det men denne er 15 cm lang, å må da være fullvoksen elfenbenciklide?
takk for hjelp i såfall
Synes den er litt lang i snuten til å være elfenbenciklide?
Sikkert bare bildet
Inaktiv bruker
det jeg følte også, men ekke sikker:S
Om du ser på sebra cikliden, er den og elfenben noe kortere is snuten, og det er jo samme fisken egentlig.
Men sløret ligner jo på Sajica / Sebra, så er vel noe innen den familien.
Inaktiv bruker
hmm... han sa den var meget aggressiv.. å dyrebutikken sa den måtte være aleine:S men alt av ciklider trives jo med artsfrender?
Går stort sett greit, fram til de begynner å leke ja. Sebra / Elfenben kan bli i overkant hissige under lek, så disse kan nok stresse ihjel fisk, om du ikke har stort kar
Hadde 2 par sebra i 325L, var nok med det, ble mye jaging allerede da
hei vegar dette er en midasciklide:P jeg har selv et par av disse hehe se på bildene så kjenner du den igjen
Inaktiv bruker
aha, takker for det ronny hvorfor spørte jeg ikke deg på msn med en gang liksom?:P
vegar haugerud
aha, takker for det ronny;) hvorfor spørte jeg ikke deg på msn med en gang liksom?:P

Fordi du begynner å bli gammel vegar ;-=) LEIF
Inaktiv bruker
jeg er ung jeg du som er gammel, hehe:P men takk for all hjelp
så det stemte alså vegar hehe dem ligner litt på papeøyeciklidene hehe men er ikke så knall i fargen... godt jeg kunne hjelpe til da..
og vegar bare vent så skal du se alderen tynger fort hehe
Dette er en Amphilopus Citrinellum ,eller Amphilopus Labiatus.
Kan også være en hybrid/kryssning, da det er sjelden å finne "rene" eksemplarer av disse i handelen nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap