Hvilke corydoras er disse to artene?

Jeg klarte ikke motstå fristelsen til å kjøpe fire corydoras som sto i samme kar på butikken. Etter hva jeg kan se er det to forskellige arter. Hun i butikken visste ikke hva det var for slags, så jeg fikk de for kr 59,- pr stk. Så nå vil jeg gjerne prøve å finne ut hva de er, slik at jeg kan prøve å få tak i flere av hver art. Legger ved et bilde av hver. Noen som har peiling? Har kikket på bilder her på forumet, men blir ikke så veldig mye klokere...
De er ca 4-5 cm stor.
Etter iherdig leting og studering av bilder sitter jeg igjen og lurer på om den på bilde nr 1 er en corydoras axelrodi og den på bilde nr 2 er en corydoras vittatus.
Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette??
Corydoras
Spør direkte på tråden til monao
Jeg tror den øverste er en Corydoras axelrodi, og den nederste er muligens en Corydoras vittatus.

EDIT:
Ja, der så jeg at du allerede har lett og funnet dem selv
Så ja, jeg tror det samme som deg
Takk Mona for svar. (hadde håpet på hjelp fra deg
Har letet mer etter bilder av de to artene, og jeg tror at vi har rett.
Men det er sannelig ikke lett å identifisere corydoras, men artig er det jo.
Nei, det er ikke lett bestandig, særlig ikke siden det hver måned popper opp stadig nye "arter" eller varianter som er fisket opp fra regnskogspytter og elver Så det er ikke bare de navngitte artene man må lete blant, vi har jo alle C-nummerne og CW-nummerne i tillegg.

Jeg lurer på hvor mange Corydoras arter vi har i akvariehobbyen om f.eks. fem år Spennende for en Corydoras-entusiast som meg
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap