- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Veldig fin ciclide, men hvilken er det egentlig?
Veldig fin ciclide, men hvilken er det egentlig?
Hei.
Jeg har fått tak i noen ciclider, men vet ikke helt hvilken det er. Det kan minne om en sommerful ciclide, men disse er rundere i kroppen og større. I dyrebutikken sa dem at dette var dvergciclide, men den er jo større enn sommerful ciclidene. Veldig rolig og pen å se på.
Har aldri sett slike før.
Det er sikkert ikke så lett å si uten bilder, men jeg har det ikke i skrivende stund.
Jeg har fått tak i noen ciclider, men vet ikke helt hvilken det er. Det kan minne om en sommerful ciclide, men disse er rundere i kroppen og større. I dyrebutikken sa dem at dette var dvergciclide, men den er jo større enn sommerful ciclidene. Veldig rolig og pen å se på.
Har aldri sett slike før.
Det er sikkert ikke så lett å si uten bilder, men jeg har det ikke i skrivende stund.
Postet 25.10.08 kl 09:05
Postet 25.10.08 kl 09:09
Postet 25.10.08 kl 09:57
Postet 25.10.08 kl 10:08
Postet 25.10.08 kl 11:08
Postet 25.10.08 kl 14:05
Postet 25.10.08 kl 14:06
Fersk fisken[QUOTE=(mangler)]...Du har jo selvfølgelig lest hvordan man kjører igang et akvarium med filter...?
Ehhh... hva?
...Du sa i en tråd i går at samboeren din nettopp hadde kjøpt et akvarie, og i dag poster du om nyinnkjøpt fisk, så jeg ville forsikre meg om at du ikke hadde tenkt å plumpe fisken oppi et kar som ikke er kjørt i gang...
Postet 25.10.08 kl 15:03
(mangler)[QUOTE=Fersk fisken][QUOTE=(mangler)]...Du har jo selvfølgelig lest hvordan man kjører igang et akvarium med filter...?
Ehhh... hva?
...Du sa i en tråd i går at samboeren din nettopp hadde kjøpt et akvarie, og i dag poster du om nyinnkjøpt fisk, så jeg ville forsikre meg om at du ikke hadde tenkt å plumpe fisken oppi et kar som ikke er kjørt i gang...
Jeg har ett mindre akvarium som er i drift. CIKLIDENE ER OPPI DER
Postet 25.10.08 kl 16:22
det er da ikke noe problem å hive oppi noen fisker i ett nytt akvarie...?? så lenge man har en pumpe som er innkjørt så skulle jo det være grei skuring... har selv dette problemet med tålmodighet, eier ikke sånt jeg, så når ett "nytt" akvarie skal settes opp så blir det å rane en innkjørt pumpe i ett annet kar også er jeg igang 8-) evt klemme ut det jeg finner av svamper å gusj som er de filterne jeg har ifra før oppi vannet i det "nye" akvariet, det ser ikke pent ut men det har funket for meg.. selv om den siste metoden er litt mer tvilsom enn den første men har altid fungert greit for meg 8-)
Postet 25.10.08 kl 16:56
Postet 25.10.08 kl 16:58