Hvilken malawi er dette?

Noen ide noen?
Kan ligne på en greshakei, eller en saulosi hanne. Legg gjerne ut et bedre bilde.
akvafil
Legg gjerne ut et bedre bilde.

Har bare mobilkamera...beste jeg får..... sukk
Vanskelig å se siden bildet er så uskarpt. Kan være en saulosihann, den likner litt på en saulosihann jeg har som ikke er ferdig utfarget. Ser ut som det er litt gult på den. Ved første øyekast liknet den veldig på en Cynotylapia afra Cobue (Edwardi) jeg hadde. Den fikk aldri de sterke fargene den angivelig skulle ha og beholdt en fiolett farge med svakt gult på toppen. Fargene ble klarere når den var i leksdrakt men hadde en farge og form som var svært lik på den du har bilde av der. Dersom det er en edwardi har jeg noen koner (f1 og f2) til den du kan få kjøpe. Hvor stor er den og vet du hvor gammel den er sånn ca?
Kan ikke se noe gult på den, ser det er det på bildet,men.. Den blir "rosa" med svarte striper på mage. Sorte finner med hvit kant ytterst. Ingen tegninger i ansiktet. Alder ukjendt...
akvafil
Kan ligne på en greshakei,

Det tror jeg ikke det er...
Meget mulig saulosi... har noen mindre som jeg også fikk med disse og de er en oransje litt liten og en gul med mørkere striper.... Ung hanne og en hunne?

Når hannene er skjulte, hvordan ser de da ut???? Er de gule eller "rosa"?
Ligner også på en Ps.Pulpican..Kingsizei.. når de ikke er i lek er de jo nesten helt like.. som hunnene???
Mariflyfly
Kan ikke se noe gult på den...
Etter nærmere øyesyn er det ivertfall gult ved hode og inderst på finnene...
Hunnene er gule og hannene er blå, men hannene kan forbli gule en stund dersom det er andre mer dominerende av samme art i karet. Noen av hunnene er nærmest oransje, noe som ble meg fortalt at det var vanlig for viltfangede saulosihunner . Den ene saulosihunnen min er nesten oransje (ikke viltfarget). Den andre hunnen min fikk mørkere striper da hannen var borte. Før de er ferdig utfargete vil hannene gå sakte fra gul til blå. Kan være to hunner du har, med mindre de er veldig unge, da kan det være at hannen ikke er ferdig utfarget ennå. En ferdig utvokst saulosihann blir ca 9 cm mens hunnen noe mindre. Hvor har du fått tak i dem?
Vedlagt er et uskarpt bilde av en ferdig utfarget saulosihann jeg hadde.
her er forresten Cyn. Afra Cobwe/ Edwardi - den jeg hadde.
Thale Troye
Hunnene er gule og hannene er blå, men hannene kan forbli gule en stund dersom det er andre mer dominerende av samme art i karet. Noen av hunnene er nærmest oransje, noe som ble meg fortalt at det var vanlig for viltfangede saulosihunner . Den ene saulosihunnen min er nesten oransje (ikke viltfarget). Den andre hunnen min fikk mørkere striper da hannen var borte. Før de er ferdig utfargete vil hannene gå sakte fra gul til blå. Kan være to hunner du har, med mindre de er veldig unge, da kan det være at hannen ikke er ferdig utfarget ennå. En ferdig utvokst saulosihann blir ca 9 cm mens hunnen noe mindre. Hvor har du fått tak i dem?

Kjøpte de av en dame som skulle gi seg med malawi. Hun husket ikke navnet på de;(
Her er fisken "rosa"/brun... Når den er "skjult". Minner meg om Kingsizei, men har sorte finner med hvit stripe.....
Thale Troye

Ligner på det nederste bilde, bare at den mangler de sorte finnene....
Kan min være en mix? Håper ikke det, men aldri godt å vite..
alltid mulighet for mix men det er utrolig mange arter og mange variasjoner. De rakkerne endrer seg stadig hele tiden og det er individuelle forskjeller. Min saulosihann som ikke er helt utfarget ennå kan enkelte ganger se litt rosa eller fiolett ut. Hmmm. Det øverste bildet kom forresten med som en feil, det er saulosien.
Her er noen bilder til.
Den gule..
De "rosa"
Og den samme.... her ser en klart det gule skinne gjennom..
Pst Lombardoiene mine ser ut som dette. Hannen er knall gul og hunnene beige/blå... Bildene i basen minner ikke om mine, men identiteten på mine er helt klar. Hvis det ikke er flere typer kan det være Lombardoi. Du kan se de i profilen min i Malawikaret. Hannen er den store helt øverst og hunnen ser du litt lenger bak.
de liknet faktisk veldig på mine saulosier. Mine hunner er ensfargete gule, enkelte ganger litt mørkere striper og uten "øye" nederst på analfinnen, som de gule Lombardoiene (hannene) har. Det så ut som om at din gule manglet dette. Jaja. Uansett er jeg ingen ekspert, og mange Mbunas er så like men synes uansett at identifikasjon er en festlig "fritidssyssel" som får oppmerksomheten bort fra mindre viktige ting som eksamenslesning og oppgaveskriving
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap