Hva heter denne malawien?

Jeg har sett denne flere ganger men har ikke funnet navnet på den enda.

Det eneste jeg tror er at den er en metriaclima.
Har ikke funnet den på fiskebasen.
PSEUDOTROPHEUS SP. "ZEBRA LONG PELVIC" MDOKA?

Google
Føler meg ganske trygg på at jeg har funnet riktig, har sett den fisken ett eller annet sted før, iritererte meg grenseløst at jeg ikke husket navnet. Men litt søking og titting og ....
EDIT (dette ble postet etter digi sitt innslag):
beklager. Jeg ble bare litt forvirret når det gjaldt fargene. den på filmen ser kullsort ut på buken. Den du linket til var gultaktig på buken på de bildene som var på google.

Takker Digi. Søking og titting er som regel det som skal til, men grunnkunnskaper hjelper litt mer enn hva jeg kunne stille opp med. Jeg hadde i tilfellet gått igjennom alle metriaclima og pseudotropheus artene før jeg kunne tenke meg at det var en Lab. :p

men tusen takk for hjelpen begge to
Var faktisk Skorstein som hadde rett.. Nermere studier tilsier at jeg tok feil (men det var den jeg hadde sett før) Noe ombytting av farger osv..
er "fiskedatabase" detaljer på den på filmen.

"gallireya reef" var det utslagsgivende søkeordet det er faktisk navnet på fisken (sto i navnet på filmen)
Ny "utfordring"
Fikk adoptert en fisk idag. Den trivdes ikke i det karet han gikk i før. Så jeg fikk den.

Vi tror det er en malawi, men er svært usikker på hva. Mener det er en Mbuna, den går ofte over stein etter alger.

har lagt ved tre bilder for å vise hvordan den ser ut. Det var litt vanskelig å ta bilde av den fordi den blir "jaget" av den røde zebrahunnen i karet.

fargene er noe dårlige på bildene. Dette er yngel, så det kan være noe vanskelig å finne utav hvilken fisk det er. Men jeg setter pris på all hjelp
Bilder av fisken--->

En ting til som jeg ikke får til å stemme er at der bukfinnene ligger (Se bilde 1) kan man se en innsenkning i buken. Første som slo meg er underernæring, da han/hunn er litt tynn. Noen som har ett annet forslag hva dette kan komme av?
Jeg synes det ser ut som Labidochromis sp. ´Hongi´, evt en variant av denne.
Synes de ser tynn ut, ja. Ser det også på kraniet ved at de blir innhul over/bak øyet. Mangler muskler, liksom.
Årsaken kan være parasitter eller for lite eller magert fòr.
Selv om de tilhører mbunas-gruppen så bør de få proteiner i fòret i form av krepsdyr.
jeg mater alle mine malawi med Elos granulat og rekemix. (Dette søpler til vannet noe utrolig.)

Alle de andre er gode og runde, ihvertfall sunne

Skal prøve så godt ejg kan å fete ham opp, han var ihvertfall ivrig med maten

Men hvis det viser seg å være parasitt. Hva gjør jeg da?
Innvendige parasitter
Noen av ciklidene som var i et kar jeg kjøpte var på samme måten: Innsunken buk, småvokst og mager.
Jeg kjøpte Metro Bits (28 grams) og Deworm Bits (28 grams) fra
Rocky mountains discus og ga de, og de ble OK etter en stund. En medisin om gangen.
Viktig da at fiskene er såpass at de spiser mat, for dette er fòr tilsatt middel mot innvollsparasitter m.m.
Prisen ble under kr. 200,- så da ble det ikke tollavgift heller.
Om det fremdeles er greit å kjøpe det vet jeg ikke. Søk litt i trådene hva andre skriver om dette.
Kan hende det finnes bedre alternativer, men da bør du kanskje spørre om det i rett kategori, så de rette personene leser det

PS: Tror jeg har villet fete den opp først for å se om den blir bra av det.
Skal spørre i sykdomsforumet. har bestillt medisinforet. Det kostet ikke all verdens og jeg kommer helt sikkert til å få bruk for det en gang
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap